X
בן-דרור ימיני

הכרעה ציונית..

23/09/11   |   549 תגובות
אין מנוס מבחירה בין מדינה יהודית ודמוקרטית למדינה אחת גדולה, למרות הסרבנות הפלסטינית ולמרות האזהרות הצודקות מימין


1.

זה היה אמור להיות אחד השבועות הקשים בתולדות המדינה. ציון דרך בשקיעה מדינית, בהליכה אלי בידוד בינלאומי חסר תקדים. זה לפחות הרושם שנוצר כאן, או יצרה התקשורת, במהלך החודשים הקרובים. היכונו לספטמבר, אמרנו לעצמנו, והכוונה הייתה בעיקר להכנת המקלטים. והנה, ההפחדה הייתה לשווא. 
 

2.

בעקבות המשבר עם תורכיה וההתפרצות החוליגנית מול שגרירות ישראל בקהיר. תום פרידמן בניו-יורק טיימס, ופרופסור בני מוריס בניוזוויק, כתבו מאמרי קינה על ישראל המבודדת את עצמה לדעת. גם עבדאלה מלך ירדן הוסיף משלו וטען שאם הוא היה ישראלי הוא היה מודאג. אם מישהו צריך לדאוג, זה דווקא הוא. שלטון המיעוט שלו במדינה שבה יש רוב פלסטיני לא יימשך לנצח. הגל הזה מגיע אלינו אחת לכמה שנים. זה קרה בשנה האחרונה לכהונתו של נתניהו בקדנציה הראשונה. זה קרה בחודשים הראשונים של האינתיפאדה השנייה, כאשר היה נדמה שהטרור עומד להכניע אותנו. ומשב הדכדוך הזה פוקד אותנו שוב בשבועות האחרונים. זה קרה גם בשנות השישים. אז היו אומרים, "שהאחרון יכבה את האור בנתב'ג". השנים עוברות. ישראל חזקה יותר, מבוססת יותר, ועמידה יותר. גם את הגל הזה נעבור.


3.

הכל היה מוכן להצגה הגדולה של ספטמבר, של הקמת מדינה פלסטינית, ברעש, בצלצולים, אולי גם בהפגנות ענק ואולי אפיל אינתיפאדה רביעית. הפקת רקע לצורך הקמת מדינה. צריך להקדים ולומר שאין שום חדש בהצעה להקים מדינה פלסטינית. למעשה, הפלסטינים כבר קיבלו אותה.  ב-1937 על ידי ועדת פיל; ושוב ב-1947 בהצעת החלוקה; ושוב בשיחות קמפ-דייוויד עם אהוד ברק; ושוב במתווה קלינטון לקראת סוף כהונתו; ושוב בשיחות טאבה בסוף שנת 2000; ושוב  בהצעת אולמרט ב-2008.

לכל ההצעות הללו יש מכנה משותף אחד וברור: הצד הערבי, בהמשך פלסטיני, אמר לא גדול ומתמשך. משום שלכל ההצעות הללו היה צד נוסף ומשלים: הכרה בבית לאומי לעם היהודי במדינה נוספת. נעזוב לרגע את ההיסטוריה. נעבור למציאות של השנים האחרונות. כאשר התבקש אבו-מאזן להסביר את הסירוב להצעת אולמרט, שהייתה העתק משופר של מתווה קלינטון, וכמעט העתק של היוזמה הסעודית, שהפכה לערבית, הסביר המנהיג הפלסטיני שההצעה אכן מצוינת. אלא שיש בה בעיה אחת: אין בה שיבה פלסטינית ב"large scale" (בקנה מידה גדול). עשרות פרשנים, גם מתוכנו, התגייסו בשלוש השנים האחרונות כדי להסביר את הסרבנות הפלסטינית, לנוכח ההצעה הנדיבה, המדהימה, של אולמרט. הרי הסרבנות הזו מגחכת את הטענה שאם רק נציע להם את קווי 67', עם תיקוני גבול, הם יקפצו על המציאה. אלא שאבו-מאזן עשה צחוק מכל דובריו, מסביריו ומצדיקיו. הוא הבהיר בקולו שלו, בראיון ל"וושינגטון פוסט", שההתנגדות שלו למדינה יהודית מבוססת על כך שהדרישה שלו היא לשיבה.

 

4.

במשך שנים היה פארוק קדומי "שר החוץ" של אש"ף. מדובר באיש פת"ח, שהעוינות שלו לישראל גרמה לו להישאר בגולה גם לאחר חתימת הסכמי קמפ-דייוויד. באפריל 2002, כאשר הפסגה הערבית התכנסה בביירות, כדי לדון בהצעה הסעודית, היה קדומי הנציג הפלסטיני הבכיר. ערפאת היה אז במוקטעה, וישראל לא התירה לו לצאת. ובכן, אותו קדומי הבהיר באותה פסגה שהשיבה חשובה יותר ממדינה. לא שהיוזמה הערבית ויתרה על שיבה, אלא שקדומי השפיע על הנוסח הסופי. הוא חזר והביע את אותה עמדה, כאשר אמר ש"בעיית הפליטים חשובה יותר מסוגיית המדינה".

קדומי מצטייר בקיצוני. אבו-מאזן כמתון. בעיקר משום שהוא מגנה את המאבק המזוין. הוא אכן נגד טרור. אלא שבחינה עניינית של עמדותיו מבהירה שאין מילימטר של הבדל בינו לבין קדומי. קדומי לא היה בעמדת הכרעה. אבו-מאזן עמד למבחן. והתשובה שלו, רק לפני שלוש שנים, הייתה שלילית.


5.

מדוע, אם כן, אבו-מאזן מצליח להגיע לגבהים ששום מנהיג פלסטיני לפניו, כולל ערפאת, לא הצליח להגיע אליהם, וישראל, לא רק בראשות נתניהו, מצטיירת כסרבנית? משום שאבו-מאזן יודע לשחק את המשחק. הוא לא הציג שום ויתור מאז הליכתו של ערפאת, אבל הוא זה שמצליח לגבש רוב בינלאומי. זה לא שהוא מוכשר כל כך. אלה אנחנו שהפכנו לבלתי חכמים בעליל. משום שאפשר לקבוע דבר נוסף: אם ישראל הייתה מקבלת את הצעת אובמה, היא הייתה היום במצב הרבה יותר טוב. רק לפני שנה ביקש אובמה, כמעט התחנן - עוד שלושה חודשי הקפאה. נכון שהיו עשרה חודשי הקפאה, והם לא שינו כלום. נכון שמבחינת אבו-מאזן זה היה תירוץ. נכון שבממשלות קודמות התקיים מו"מ גם בלי הקפאה. ולמרות זאת, ישראל נהגה בטיפשות מחרידה. הרי גם ללא הקפאה, הבנייה בהתנחלויות היא מינימלית. כמעט אפסית. אז מה היה נורא כל כך אם הייתה ישראל נענית לאובמה? ומה היה נורא כל כך אם נתניהו לא היה מכניס את עצמו לעימות חזיתי מול הבית הלבן, בביקור האחרון שלו שם? רק אבו-מאזן הרוויח מ"העמידה הגאה" של נתניהו מול אובמה. משום שישראל שמצטיירת כקשוחה וכסרבנית, היא המתנה הטובה ביותר שאבו-מאזן יכול לקבל. זו הדרך שלו להסתיר את האמת.


6.

והנה, לאחר שהגיע לפסגות של תמיכה בינלאומית, עשה אבו-מאזן את הטעות הגדולה שלו. בשבועות האחרונים היה ניסיון מצד הקהילה הבינלאומית, זו שאמורה להיות נגדנו, להגיע לפשרה בעניין ההכרזה על מדינה פלסטינית. גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, גם חברי הקווארטט, גם הממשל האמריקני - כולם ניסו לפייס את אבו-מאזן, להעלות הצעות פשרה. ושום דבר לא הלך. לראשונה מזה שנתיים, אבו-מאזן ונתניהו החליפו תפקידים.  נתניהו אמר כן לכל הצעה. אבו-מאזן אמר לא לכל הצעה. זו הייתה נקודת מפנה. לא מפנה היסטורי, אבל מפנה נקודתי. וזה ההסבר העיקרי, גם אם לא היחידי, לנאום החיובי של אובמה. הפעם הוא כעס על אבו-מאזן. לא על נתניהו.

 

7.

בלי שנרגיש כמעט, התכנסה בניו-יורק, ממש השבוע, ועידת דרבן השלישית, לציון עשר שנים לוועידת דרבן הראשונה, הזכורה לרע. אז זו הייתה הוועידה שפתחה את קמפיין הדמוניזציה של מדינת ישראל. פסטיבל של הסתה ושנאה, שנמשך כבר עשור שנים. העולם החופשי התגלה כחלש ונרפה מול מצעדי הארגונים הלא-ממשלתיים, שהפכו את ישראל למדינה הגזענית והמסוכנת ביותר לשלום העולם. זה דווקא הצליח. סקרים בינלאומיים הציבו את ישראל במקום ראשון, או יחד עם איראן וצפון-קוריאה, כמדינות המסוכנות ביותר לשלום העולם. לפני שנתיים נערכה ועידת המשך, בז'נבה, ואורח הכבוד היה אחמדינג'אד.


8.

ומה קרה השבוע? הוועידה השלישית התכנסה בניו-יורק, במקביל לכינוס העצרת. אלא שהפעם עם שינוי דרמטי. רוב מדינות העולם החופשי הודיעו מראש שלא ישתתפו. זה התחיל עם קנדה, המשיך עם ארה"ב, ובעקבותיהן גם אוסטרליה, הולנד, גרמניה, ולפני שבוע אפילו בריטניה. מתברר שהזירה הבינלאומית, שבה יש רוב אוטומטי וחשוך נגד ישראל, יכולה להיות קצת יותר שפויה. נכון שזה לא המצב ברוב הפורומים הבינלאומיים, גם החשובים, דוגמת מועצת זכויות האדם של האו"ם. זו אותה מועצה שקיבלה החלטה מרשיעה מראש נגד ישראל, בעקבות "עופרת יצוקה", וגם מינתה את ועדת החקירה, עם ריצ'רד גולדסטון בראשה.

אלא שלא תמיד העולם החופשי מוכן לתת יד לרוב החשוך. ועידת דרבן השלישית היא כישלון גמור. גם הניסיון להימנע מגינוי אוטומטי לישראל כבר לא הועיל. רוב מדינות העולם החופשי הצביעו ברגליים. שאיראן וסעודיה, עם "ארגוני זכויות אדם", ישחקו לבדם.


9.

כשהדברים הללו נכתבים, ניגריה, חברה זמנית במועצת הביטחון, הודיעה על הימנעות, כאשר תועלה ההצעה להכרה במדינה פלסטינית. כך שנשארנו עם גבון. מדינה אפריקנית דלת אוכלוסייה, עם מנהיג, עלי בונגו, שירש את התפקיד מאביו, עומר בונגו. בונגו האב היה מעריץ של קדאפי. הוא התאסלם. ספק אם מגבון תבוא התשועה לישראל. וזו הבעיה הגדולה של המוסדות הבינלאומיים. יש בהם רוב אוטומטי לטובת כל מה שהוא אנטי מערבי או אנטי ישראלי או אנטי אמריקאי או אנטי דמוקרטי. התלות הזו בגבון היא בדיחה. זו לא דמוקרטיה גלובלית.

אין סיכוי שבאו"ם יקרה מה שקרה לוועידת דרבן. אבל זה בהחלט כיוון נכון. העולם החופשי חייב למצוא מנגנונים שיטרפדו את הרוב האוטומטי והחשוך. ארה"ב מממנת את רוב פעולות האו"ם, כהאו"ם הוא גוף אנטי אמריקאי. זה מגוחך. ככל שהאבסורד הזה ייגמר מהר יתר, כך ייטב יותר לעולם החופשי.


10.

בעקבות נאום אובמה, הופיעו עשרות מאמרי אכזבה. השמאל לא מוכן לשום חריגה מהתבנית הקבועה מראש שלו: הפלסטינים נפלאים, נתניהו הוא רשע מרושע. האמת קצת יותר מורכבת. הסרבנות היא בעיקרה פלסטינית. אפילו לנוסחה של שתי מדינות לשני עמים הם אינם מסכימים. ואנחנו מובלים לקטסטרופה של מדינה אחת לשני עמים. כך שכדאי שנעשה מה שטוב לנו. לא מה שטוב לחמאס. הבחירה הישראלית היא בין מדינה יהודית ודמוקרטית לבין מדינה אחת גדולה. אין אופציה אחרת.
כל מה שטוען הימין על סיכוני המדינה הפלסטינית - רקטות על נתב"ג, רעננה   ותל-אביב - ראוי להילקח בחשבון. הימין צדק בתחזיות שלו בעבר. אלא שהאלטרנטיבה שמציע הימין האידיאולוגי, וזה כולל את רובי ריבלין וציפי חוטובלי, גרועה יותר. זו אותה אלטרנטיבה שמציעים ומציגים גם אנשי השמאל הקיצוני,  אחמדינג'אד וגם החמאס. מדינת כל אזרחיה, מהים עד הירדן. ושאלוקים יעזור.  

הזמן פועל לטובת חסידי המדינה האחת והגדולה, ונתניהו בורח מהחלטה. אין סיבה לדכדוך בעקבות ההכרזה הפלסטינית על המדינה. יש סיבה לפעולה ולעשייה, כדי למנוע את האסון של מדינה גדולה.
 
דף הבית בפייסבוק של בן-דרור ימיני

תגובות

עד כה: 549 תגובות ב-261 דיונים

הוספת תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

אין לפרסם באתר nrg תגובות המפירות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות גזעניות, תגובות המוציאות לשון הרע, תגובות בעלות אופי מיני, תגובות המעודדות לביצוע הסתה, תגובות הפוגעות בפרטיות, תגובות הפוגעות ברגשות הציבור ותגובות המפירות זכויות קניין רוחני. למען הסר ספק, הנושא באחריות הבלעדית לתוכן התגובה המפורסמת הוא כותב התגובה, ואתר nrg שומר לעצמו את הזכות שלא לפרסם את התגובה ו/או חלקה ו/או למחוק תגובות שפורסמו וכן למסור את פרטי כותב התגובה בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של האתר

סגור
מעדכן תגובות...
  • 261.

    למה הראש היהודי ממציא לנו פטנטים?

    יהודה ישראלי , 08/01/13 00:03

    כל הצרות באות בגלל שהיהודים כל הזמן יוזמים יוזמות ומנסחים נוסחאות. תנו פעם לפלסטינים ליזום משהו.

    הגב לתגובה זו

  • 260.

    על האנרכיה

    ישי , 30/10/11 19:17

    מדינת ישראל הנה מדינת חוק. מדינתו של העם היהודי על פי מגילת העצמאות וספר ההסטוריה שלו הוא התנ"ך.
    חוק ואכיפתו בשטח משתיתים ריבונות ובעלות על השטח.
    זו נקודת המוצא לכלל הדיון כאן.

    כעת להסטוריה.
    המואזין הנו אמצעי מסורתי לקריאה לתפילה. אולם מעולם עוצמתו לא הייתה כה חזקה וגבוהה. לאחרונה אנו עדים לתופעה של "טרור אקוסטי" כפי שהוגדרה במשדר בנושא בערוץ 2 ע"י אברי גלעד.

    מאחר ושלטון החוק מפגין אוזלת יד באכיפה בעניין זה על פי חוקי הגנת הסביבה, הריבונות שלנו בשטח מופרת ומתפוגגת. אמרנו ריבונות הנה הפגנת בעלות וחלק ממנה היא אכיפת החוק, כלל החוקים באופן מלא ולא סלקטיבי.

    החוק לא נאכף. כך מתכרסמת הריבונות בשטח, כך מתחילה אנרכיה שאט אט גוררת גם בהיבטים אחרים שוד קרקעות וגנבות חקלאיות שהובילו להקמת ארגון השומר המחודש.

    הטיעון המושמע הוא שאל לנו לפגוע בחופש הדת והפולחן. מדינת ישראל לא פוגעת בחופש הדת והפולחן, מצהירה על חופש פולחן במגילת העצמאות ומעניקה שוויון זכויות מלא. אך אין כאן שוויון חובות מלא קרי ציות לחוק.

    הטיעון שאנו פוגעים בחופש הפולחן בעצם הדרישה לאכיפת החוק ומניעת הרעש המוגזם בבוקר הנו ללא אחיזה במציאות. שכן היו קריאות מואזין ואיש לא התלונן. מה ההבדל העוצמה וההתרסה.

    אחד הטיעונים המרכזים שכנגד בתי הכנסת עושים רעש. מפליא ומפתיע. הרי אין קריאה בכריזה להתפלל. אז אומרים לא, השופר מרעיש. הכל בכדי להתריס כנגד.

    מדוע לא לנצל את הטכנולוגיה כיום בכדי להעיר מתפללים.

    בכלל אם נקשיב לנאמר בכתבה בערוץ 2 ונקרא את העצומה, כלומר רשימת החותמים עליה, נגלה כי הרעש מפריע גם לכפריים עצמם אך אלו חוששים להתלונן פן יבולע להם.

    אשר לטיעון הם היו קודם ואנו אורחים. שוב נקודת השקפה לא נכונה ומוטעת. זו ארצנו וזו אדמתנו. גורשנו חזרנו וקנינו את האדמה בכסף ובעמק גאלן יהושוע חנקין. כעת כולם חיים במדינת ישראל. מדינה ריבונית שבה יש חוק ברור שלצערנו לא נאכף.

    כך מגיעים לירי חי בכפרים בשמחות שזו עבירה פלילית שכן קלע שעולה מעלה נופל מטה באותה מהירות לוע ועלול לגרום לאסון. כך יורים זיקוקי דינור ללא רשיון.כך מרעישים בעוצמה מחרישת אוזניים במוזיקת חאפלות וחתונות באתרים ללא רשיון, בונים בנייה בלתי חוקית ולבסוף מתפרצים עם טרקטורון לכפר תבור ביום הכיפורים והשאר ידוע.

    כל אלו הן פעולות של התרסה כנגד החוק.

    כאשר בוחרים אילו חוקים לאכוף ואילו לא מתחילה האנרכיה. מתחילים לאבד שליטה בשטח וכך אובדת הריבונות.

    מזה זמן אנו עדים למטרד רעש מכוון ומפריע רעש הכריזה מן המסגדים ב 4 בבוקר.

    בחתימתכם על העצומה הנכם מסייעים לשמירת החוק הסדר הציבורי והריבונות של מדינת ישראל וכמובן על איכות החיים.

    יתכן וכעת אינכם סובלים ממפגע זה אולי בעתיד יתכן וכן.

    נודה לכם על חתימתכם והסולידריות

    http://www.atzuma.co.il/israelsayno

    כל טוב



    הגב לתגובה זו

  • 259.

    מדינת ישראל אינה דמוקרטית ואינה יהודית

    שני , 25/10/11 08:43

    כפיית עובדים לא להתפםר זו דמוקרטיה?
    מניעת יהודים לגור בירושלים זו דמוקראיה?
    החזקת רשות השידור בכוח, זו דמוקרטיה?
    כפיית רבנים לגייר גויים זו יהודית?
    כפיית רבנים לתת הכשר זו דמוקרטיה?


    הגב לתגובה זו

  • 258.

    דת מתחברת לדמוקרטיה כמו מים לשמן

    המגיב , 24/10/11 14:27

    דת משויכת לכח וכסף וחשוב שתופרד מהמדינה בהקדם

    הגיע הזמן להתחשב בחילוניים!

    הגב לתגובה זו

  • 257.

    אתה טועה תראה אוסטרליה קנדה

    חיים , 24/10/11 09:35

    כן כל אחד יכול לחיות כאן אבל לפי החוק והחוק זה מדינה יהודית לכן למי זה לא טוב שיעזוב
    נ.ב גם במערב אירופה הולכים בדרך הזו

    הגב לתגובה זו

  • 255.

    אפילו אם יסופחו כל שטחי C מדובר בסיפוח של כ-80 אלף ערבים בלבד

    ההפחדה הדמוגראפית היא מטעה במקרה הטוב ושקר מניפולטיבי במקרה הרע , 23/10/11 07:09


    העיקרון הזה חייב להיות ברור -

    אפילו אם יסופחו כל שטחי C מדובר בסיפוח של כ-80 אלף ערבים בלבד

    לכן כל תהליך שאמור להביא דו-קיום יכול לכלול מגוון רחב של פתרונות שאמורים לספק בטחון לישראל - בטחון שיעמוד גם בפני סכנות כמו עליה דמוקרטית של החמאס כפי שהתרחש בעזה פחות משנה לאחר ההתנתקות

    פארדוקס גדול שימיני המתמצא בסכנות האיסלאמיסטיות מתיחס לשלום כאילוזיה נוסח שנות ה-60 של ג'ון לנון ומתייחס למתווה קלינטון כתמצית האמת ואין בלתה

    גם הנסיון של לבנון וגם הנסיון של עזה מלמדים שיתכנות הפיכתה של אותה "מדינה פלשתינית" לעוד מעוז איסלאמיסטי הינה אופציה מאוד ריאלית.

    הוסף לכך גם ערך מצרים שאין איש יודע לאן הדברים יכולים להתדרדר עוד.

    לכן פראדוקס גדול הוא האחיזה העיוורת והמוזרה של ימיני במתווה קלינטון או כל מתווה דומה בנוסח אוסלו / ז'נווה וכדומה

    כל המתווים האלו מציעים באופן אבסורדי שישראל תהמר על כל הקופה כשהסיכויים להפסדים טראגיים הם גבוהים ביותר.

    ישראל חייבת ללכת על פתרונות ביניים ארוכי טווח על מנת שהמצב לא יקרוס באופן בלתי הפיך.

    בקעת הירדן וההר המזרחי ביהודה ושומרון חייבים להשאר בידי ישראל

    כל מתווה אחר יגרור ויגרום ל"הסכמי השלום" לקרוס באופן בלתי הפיך ובכך לגמור עם כל סיכוי להגיע מתי שהוא לשלום בר-קיימא.

    ימיני מסרב להכיר, שאפילו אם יסופחו גם כל שטחי C מדובר בסיפוח של כמה עשרות אלפי ערבים בלבד. פשוט בגלל ש- 95% מערביי יו"ש הינם אזרחי הרשות הפלשתינית

    ימיני אולי מספיק כבר עם האינפורמציה הקלוקלת הזו של ה"מדינה הגדולה" "מדינה דו לאומית"


    הגב לתגובה זו

    • יגאל אלון היה מצביא גדול ומדינאי ענק

      איל , 23/10/11 09:06

      אחד המנהיגים הגדולים שהיו למפלגת העבודה היה יגאל אלון שהתמנה לפקד על הפלמ"ח בגיל 27 בלבד. חייו של אלון עסקו תמיד בפרגמטיזם בטחוני וכבר לאחר מלחמת ששת הימים הגה את "תוכנית אלון" שנועדה לתת פתרון בטחוני חשוב למדינת ישראל ללא שום סכנה דמוגראפית. מפלגת העבודה הקימה ישובים רבים על פי תוכנית זו וחשוב להחזיר תוכנית זו לדיון הציבורי - "תוכנית אלון".

      הגב לתגובה זו

  • 254.

    לדעתי ב"עיסקת שליט" גלעד לא היה השיקול.

    אריה גל. , 22/10/11 19:33


    דרישת אבו מאזן למדינה פלשתינית "יודן ריין" כאשר בכל ה"משא ומתן" ( מה שנקרא לפעמים : "תן וקח",- ) הוא מצביע אך ורק על מה שהוא רוצה "לקבל" בלי שום דבר שהוא מוכן "לתת",-
    נראה שהיא אשר הביאה את נתניהו ( ובעצם את בכירי מערכת הביטחון ) להחליט כי שחרור 1000 מחבלים הוא מחיר ראוי כדי להוכיח לאבו מאזן כי הוא איננו השחקן היחיד שקיים במיגרש.
    *
    כי אני בלב ונפש בעד "שתי מדינות לשני עמים".
    אבל אם המצאתם "עם ישראלי" ( זה "העם" המתגורר ב"ישראל" ) המורכב משמונים אחוז יהודים, ועשרים אחוז ערבים,
    אתם מוזמנים להמציא גם "עם פלשתינאי" ( זה שמתגורר ויתגורר ב"פלשתין" ) המורכב משמונים אחוז ערבים, ועשרים אחוז ( אזרחי פלשתין ) יהודים.
    "שתי מדינות לשני עמים" ? כן , כן, וכן !!!

    אבל אם בפרלמנט שלנו יש עשרים אחוז ערבים, לפי "שיטת תש"ח" ( "בלי הבדל דת גזע ומין"... ) יהיו גם עשרים אחוז יהודים ( ברוך מרזל ? ) בפרלמנט שלהם.

    זה,- או "שתי מדינות לאום". כאשר כל אדם ימשיך להתגורר באשר הוא מתגורר היום,- עם כל הזכויות והחובות של תושב קבע,- ועם זכות לבחור ולהיבחר לרשות המקומית,- אך בבחירות הכלליות כל בן לאום, ולא משנה היכן הוא מתגורר, יורשה לבחור ולהיבחר רק לפרלמנט של מדינת לאומו שלו.


    הגב לתגובה זו

  • 253.

    כמו תמיד בן דרור ימיני -חירורוג מצויין

    מ.אלקרייאף , 22/10/11 09:14

    חבל שאינך עובר לתחום הפוליטי . ותתרום מתבונתך לפולוטיקאים. שבת שלום

    הגב לתגובה זו

  • 252.

    כל עוד היהודים החד"שים שקוראים לעצמם"ציונים"מנהלים את מדינת היהודים=זה

    קורןנאוה טבריה=שקר המדינה היהודית וכזב המדינה הדמוקרטית! , 22/10/11 08:17

    זו תרמית נוספת מילקוט הכזבים של השמאל האדום וההזוי לכנות את המדינה כ:"יהודית ודמוקרטית"= עובדתית מעולם לא היתה מולדתם של היהודים: "יהודית ודמוקרטית!ולראייה ע"ע מערכת המשפט,התשקורת והממסד הישראלי המנוהלים ע"י שמאל-חילוני-אשכנזי ואנטישמי-סלקטיבית בחלקו!!הכמיהה הציונית האדומה להקים לערבים עוד מדינה ערבית עויינת בארץ ישראל,ארץ חמדת אבות, מעבירה אותם על דעתם וממציאה לנו פטנטים אובדניים!!!

    הגב לתגובה זו

  • 251.

    אני מסכים. (ל''ת)

    חיים אלוני , 21/10/11 17:07

  • 250.

    יש עוד אופציה - האופציה השפויה ביותר והיחידה האפשרית

    עובד , 20/10/11 18:55

    לחלק את הגדה עפ"י החלודה הדמוגרפית, השטחים עם רוב יהודי יסופחו למדינה היהודית, והשטחים עם רוב ערבי יסופחו למדינה הפלסטינית הקיימת כבר 65 שנים מעבר לירדן. אני מציע לימיני לנצל את קולו ואת הטור שלו לקדם את האלטרנטיבה הזו.

    יש שתי סיבות מדוע זו הופכת להיות האלטרנטיבה היחידה (בעצם שלוש):

    1. לו היתה קמה מדינה פלסטינית פיקטיבית בגדה היא היתה מתאחדת ממילא עם ירדן. הם היו מקבלים "פלסטין הגדולה" ואנחנו היינו נשארים לעד עם "גבולות" 67 ועיר בירה מחולקת. אז למה לא לבצע את האיחוד לפני ההסדר?

    2. לאחר התמוטטות הסכמי השלום עם מצרים וירדן, כל מנהיג ישראלי צריך להיות מטורף לחלוטין כדי להעלות בדעתו ויתור על נכסים לאומיים, אסטרטגיים וצבאיים בתמורה לפיסת נייר.

    3. זה הפיתרון הטוב ביותר, ללא שום עוררין.

    הגב לתגובה זו

  • 249.

    לעזוב הכל

    גרשון שני , 19/10/11 13:42

    למה שלא יתנו לנו 20-30 אלף קמר בקנדה ואז שלום לכל הצרות.

    הגב לתגובה זו

  • 248.

    תמיד ידעתי שימיני בנדרור הוא שמאלני במסווה של ימני

    מנש , 19/10/11 12:40

    אדם שפוי לא בוחר להחריב את עמו ומדינתו באמצעות מתן מעמד של מדינה לאויב רצחני ופסיכופת
    את ההסברים השמאלניים המכובסים שלך בדמות "יהודית ודמוקרטית" - שמור לידידיך השמאלנים, שאתה נמנה עליהם - לאחר הורדת מספר מסיכות
    לא כל המסיכות של ימיני הוסרו - עוד תגלו שהוא בכלל מתכחש לאמונת ישראל, וסובר שהיא שריד פרימיטיבי - בעולמו הפוסט מודרניסטי המטורף המנוכר והלא אנושי של המוקיון הלזה

    הגב לתגובה זו

  • 247.

    הויתור הפלסטיני חסר התקדים

    פלסטינאי , 19/10/11 11:13

    על הישראלים להבין, שהתביעה של הפלסטינים להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67' היא כשלעצמה ויתור שלא היה כמותו בהיסטוריה, שכן עד שנת 1948 היהודים היו בארץ הזאת מיעוט ואחרי שכל העמים הערביים במזרח התיכון קיבלו עצמאות והקימו כל אחד מדינה משלו, היה אך טבעי וברור שגם העם הפלסטיני יקים מדינה משלו. אם הסינוריו הזה, שהיה הסינאריו הטבעי והמתבקש, היה מתרחש בפועל, היתה כאן מדינה אחרת בשם פלסטין, הנשלטת על ידי רוב פלסטיני מוחץ, עם אותם גבולות של מדינת ישראל (למעט רמת הגולן). הפרוייקט הציוני בא ושינה את פני הדברים כאשר לפתאום קמו קבוצה של ציונים והצליחו לגייס את התמיכה של המדינות החזקות בעולם, ולזכות בהכרה בזכותם להקים מדינה יהודית בפלסטין. למעשה, נעשה כאן סויטש היסטורי חסר תקדים שהביא לשלילת זכותו של העם הפלסטיני לעצמאות בארצו. עד עצם היום הזה אין לפלסטינם מדינה משלהם והם תובעים כיום להכיר בשטח הגדה המערבים ועזה, שהיו במילא עם הירדנים והמצרים, כמדינה פלסטינית. ישראל שהצליחה ב- 67, לכבוש את השטחים הנ"ל מסרבת גם היום להכיר בזכותם של הפלסטינים למדינה על אותם שטחים כבושים. כלומר, ישראל לא זו בלבד שלא רוצה להתחלק עם הפלסטינים בפלסטינה של 1948, היא גם מסרבת לתת להם את מה שלא היה לה מעולם - הגדה ועזה.
    הפלסטינים, מצדם, מכירים במדינת ישראל ובזכות הקיום ועצמאות שלה בתחומי הקו הירוק. הם ויתרו על כל תביעותיהם ההיסטוריות להקמת מדינה פלסטינית בגבולות הקו הירוק. הפלסטינים השלימו, בלית ברירה, עם המצב העובדתי והפנימו, שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. לא זו אף זו, הפלסטינים הביעו נכונות לכונן יחסי שלום עם ישראל ויחסי שכנות טובה המבוססים על אינטרסים כלכליים ומדיניים משותפים. ישראל עדיין מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית והצהרותיה כי ניתן להגיע לשלום בתנאים מסויימים מהווה זריית חול בעיני העולם כולו, וגם בעיני הפלסטינים והציבור הישראלי, שמאמין בחלקו בשלום. התנאים שישראל מציבה והויתורים שישראל דורשת מהפלסטינים, בנסיבות העניין, מהוות חוצפה שאין כמותה. כמה עם יכול לוותר. חמאס חושב, שהויתורים של הרשות הם בבחינת בגידה בזכותו ההיסטורית של העם הפלסטיני בארץ מולדתו. האמת, יש משהו בדברים אלה. האם ויתורים כה מרחיקי לכת היגיוניים? מבחינת הרבה פלסטינים התשובה היא בהחלט שלילית. אבל נראה שלישראל לא מעניין מה ההגיון והצדק אומרים, שכן ההיגיון הוא היגיון של הכוח. ובזה ישראל וחמאס דומים. כנראה, שזאת השפה המובנת היחידה.

    הגב לתגובה זו

    • רוב אוכלוסיית ירדן היא פלשתינית וזוהי המדינה הפלשתינית !

      ניר ג. , 19/10/11 21:40

      היא נגדעה מתוך ארץ ישראל כולה כדי לתת שלטון למלך אשמי שהובא מרחוק כי חיפשו לו ממלכה .....

      הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-147 "הפלסטינאי"

      שי , 20/10/11 12:46

      קראתי את התגובה שלך וכרגיל תמיד אתם משקרים ומעוותים את ההיסטוריה לטובתכם מה שקובע במאבק ביננו זוהי האמת ההיסטורית והיא זו שתנצח וההיסטוריה שלך היא זו לפני כחמש מאות או שש מאות שנה הגעתם מחצי האי ערב ונדדתם לכאן שבטים שבטים ומאוחר יותר הרבה ממכם הגיעו ממדינות ערב כמהגרי עבודה בתקופה העותמנית ובימי המנדט הבריטי למרחב הזה שנקרא פלשטינה ומאיפה בא השם הזה?השם הזה ניתן על ידי הרומאים אחרי שהגלו אותנו מכאן הרי לא אתה ולא אף ערבי תוכלו להתווכח עם התנך המילה ירושלים מופיעה מאות פעמים בתנך ואילו בקוראן שלכם היא לא מופיעה אפילו פעם אחת ומה אתה צריך יותר מזה שקוראן שלכם רשום שהארץ הזו נתנה לנו על ידי האל ולא סתם מכה ומדינה אלו המקומות הכי קדושים לכם אתם קוראים לעצמכם פלסטינאים פשוט בגלל שהמרחב הזה נקרא פלשטינה אתם חביבי ערבים כמו בסעודיה וכמו במצרים וכמו בקאטר ושאמרתי לך בתחילת התגובה שלי שמה שינצח ביננוזוהי האמת ההיסטורית קח דוגמא המלך חוסיין במלמת 67 הצטרף למלחמה נגדינו ואז חזרנו למקומות ההיסטוריים שלנו וכמובן לכותל אז חביבי הכול מכוון מלמעלה

      הגב לתגובה זו

    • אתה מנסה לשכתב את ההיסטוריה. הפלסטנים הם שיאני העולם בהחמצות ..

      ישראלי ויהודי , 20/10/11 22:04

      לא בכדורגל אלה בהסדרי שלום.
      הסכם אוסלו החזיר לפלסטינאי0 את שטחי הגדה ועזה. ומה הם עשו ??
      הקימו מערכת חינוך?
      פיתחו תשתיות?
      נקטו ביוזמות לקירוב לבבות?

      ממש לא הם הקימו תשתית רצחנית נגד אזרחי ישראל שהסתיימה במבצע חומת מגן.
      הפלסטינאים לא רוצים שלום ולא רוצים מדינה הם רוצים לקחת את מדינת היהודים שבנינו לתפארת העם היהודי.
      כשהפלסטיאים יהיו מוכנים לשלום. יותר נכון כשיקום מנהיג הרוצה לקחת החלטות גורליות לעמו תבואו ונדבר.
      בנתיים הנושא על סדר היום בגלל התקשורת הישראלית השמלאנית. התקשורת הישראלית היא הגוף שמייצג את הפלסטינאים על הצד הטוב ביותר.
      תקשורת זו היא גם הסיבה שאין הסכם. כן כן. היא שולחת חצים למהיגי ישראל ורמזים ועידוד לצד הפלסטינאי.

      מסקנה ...

      הגב לתגובה זו

  • 246.

    התנועה הקיבוצית,

    כהנא משה , 19/10/11 05:46

    בן דרור מסוכן לציבור. חייב בכיסא חשמלי
    לפחות שבוע ימים ,

    הגב לתגובה זו

  • 245.

    תחי המהפכה הציונית !!!!

    איתמר בן ישראל הכהן !!! , 19/10/11 05:43

    בן דרור ראשי לפתוח כספומט במשכן הכנסת .
    בו יכלו להנות הח"כים מסטלה עדינה .
    בן דרור פתח להרבה אנשים תאים מתים במוח !!!

    הגב לתגובה זו

  • 244.

    מהפכה !!!!

    מכלוף הנביא , , 19/10/11 05:40

    חוות דעת מקצועית ואמינה . הוציאה את הישוב
    מימי הבניים .

    הגב לתגובה זו

  • 243.

    משכמו ומעלה !!!!!!!

    שלמה השובב !!! , 19/10/11 05:37

    כל הכבוד לבן דרור הוא ממש המציא את הגלגל,
    לולא בן דרור גם אמריקה היתה בחזקת נעלם .
    מקווה בקוצר רוח למאמרים הבאים,
    וכן לכתבה על סיפורי פוגי לסוסים
    ישר כוח עלה והצלח ,,,,, !

    הגב לתגובה זו

  • 241.

    מצוין,ירדן היא פלסטין מאד פשוט ,לעודד הגירה של ערבים

    תל אביבי , 17/10/11 12:16

    ולעודד הגירה של יהודים לישראל ,להתחיל לזוז .

    הגב לתגובה זו

  • 240.

    די לרעש המואזין ב 4 בבוקר. די להשכמות. תתחילו לאכוף חוק

    רמי סרור , 17/10/11 10:19

    שלום רב,

    מזה זמן אנו עדים למטרד רעש מכוון ומפריע רעש הכריזה מן המסגדים ב 4 בבוקר.

    בחתימתכם על העצומה הנכם מסייעים לשמירת החוק הסדר הציבורי והריבונות של מדינת ישראל וכמובן על איכות החיים.

    יתכן וכעת אינכם סובלים ממפגע זה אולי בעתיד יתכן וכן.

    נודה לכם על חתימתכם והסולידריות

    http://www.atzuma.co.il/israelsayno

    כל טוב


    הגב לתגובה זו

  • 239.

    אולי סוף סוף תענה פעם לבקשתי ותכתוב מאמר על איך המדינה תראה עוד חמישים

    רמי , 17/10/11 09:28

    שנים.
    אתה באמת אופטימי לטווח ארוך? או שאתה כמו היהודים בגרמניה לפני המלחמה שהכתובת היתה רשומה בענק על הקיר אבל מתי מעט קרוא אותה ועוד פחות עזבו את גרמניה על נפשם ורכושם?
    אם היית אקטואר היית מבטח את מדינת ישראל בביטוח לחמישים שנים?

    הגב לתגובה זו

  • 238.

    השנים עוברות. ישראל חזקה יותר, מבוססת יותר, ועמידה יותר. גם את הגל הזה

    רמי , 17/10/11 09:23

    אז הכל טוב ..הא ימיני?
    אין חשש לעתיד המדינה והכל בסדר כי השנים עוברות ומצבנו משתפר....
    אתה אדם משכיל והרבה בחו"ל ומשוחח עם הרבה קובעי דעת קהל...גם שם אתה מתרשם שמצבנו הולך ומשתפר...או שאתה סבור שהם לא קובעים דבר?

    הגב לתגובה זו

  • 237.

    אין כזה דבר מדינה יהודית ודמוקרטית באותה נשימה

    לימיני הפנטזיונר , 17/10/11 00:15

    יש מדינה דמוקרטית שבה יש מי שאינו מעוניין להיות מוגדר כיהודי או שאינו מוגדר כיהודי על ידי אחרים ובכול זאת מוגדר כאזרח שווה זכויות מלאות!! ויש מדינה יהודית ,מדינה שבה שולטים היהודים כרוב ויש גירוש מתמיד של מיעוטים ממנה על מנת לשמר את הרוב הזה או על ידי אי מתן זכויות בחירה דמוקרטיות לחלקים שאינם יהודים-האפשרות השנייה נשמעת נוראית אבל זו המציאות שקיימת כיום למעשה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 236.

    קודם כל שהערבים יכירו בהחלטת החלוקה שכלל להזכירנו בנאום ירושלים

    פרופסור בר שירא , 16/10/11 18:01

    שלא כעתונאי הארץ כמו עקיבא אלדר ו"פרשן" הטלביזיה בימי שיש מר שביט שהם מטיפים בשער על האפוקליפסה שלמרות נבואות הזעם אחרי ספטמבר אנחנו בחיים בן דור ימיני הוא לא מפריש פרש הוא מפרש מצב ומנתח ולא זורק סיסמאות ללא תוכן אבל יש השלמה קצרה חסרה הכרת הערבים בתוכנית החלוקה כלומר לשכוח שב1919 וב1921 הקולוניאליסטים דחפו סרטן לגוף האומה הערבית רק הכרה בכך תביא לשאלות נוספות כמו גבולות ואלו יהיה משניות

    הגב לתגובה זו

  • 235.

    I HAVE NO PROBLEM WITH THAT .. BIG JEWISH COUNTRY WITH JEWISH LAW. RUN

    BY JEWS ONLY. NO MOSLEM IN THE KNESSET OR ANY GOVERMENT OFFICE , 15/10/11 15:29

    THAT I LIKE.. ARABS CAN STAY IN ISRAEL AS LONG AS THEY ARE GOOD . BAD ARABS WE SEND BACK TO AREBIA.... WITH YOU

    הגב לתגובה זו

  • 234.

    צודק לגמרי. אנחנו האזרחים נהיינו השכפ4צ של הצבא.

    מילואימניק , 15/10/11 07:31

    ימותו האזרחים המבוגרים, העולים החדשים ישנים, הילדים הקטנים, העיקר שלא חיילים הצעירים...
    שמיתוס יפה הבלורית לא יפגע חלילה...

    מדינה מטומטמת.

    הגב לתגובה זו

  • 233.

    אין מנוס אלא להפסיק להקשיב לקשקשת הרעילה של השמאלן המסית ימיני. (ל''ת)

    מי תמך ודחף לחורבן קטיף ולאסונות שאחריו - שישתוק!! , 14/10/11 12:40

  • 231.

    אין שום טעם להקים מדינה פלסטינאית - הסבר מנומק בפנים -

    יוסי , 14/10/11 10:53

    בואו נחשוב לרגע על התרחיש הכי אופטימי בו אנחנו מפנים את השטחים ונהייה שלום במזרח התיכון, עדיין מה שיקרה הוא:
    1. מליונים של פליטים יעברו לגור בגדה מעזה ורחבי העולם הערבי ויגרמו לצפיפות אוכלוסין בלתי נסבלת באיזור א"י השלמה
    2. הפלסטינאים עדיים מעשית יהיו קשורים לישראל והם יבואו לפה לעבוד ולהתחתן עם הבני דודים שלהם וכו...
    3. בטווח הארוך הם בכל מקרה יתמזגו עם ישראל של הקו הירוק בצורה של הגירה לא חוקית שבח"ים וכו.. בדיוק כפי שקורה בין ארה"ב ומקסיקו
    לכן הפתרון היחיד הוא חיזוק ההתנחלויות ויצירת רוב יהודי בגדה מה שימנע מהפלסטינאים להגדיל את האוכלוסיה שלהם שם בצורה פראית. ברגע שיהיה רוב יהודי בגדה ניתן יהיה לספח את הגדה ביחד עם הפלסטינאים ואפילו לתת להם אזרחות. במקרה היכ גרוע תמיד אפשר לעשות איזה מלחמת אזרחים בסגנון יגוסלובי ואז להיפרד מהם , למה לוותר על הכל מראש?? כבר הוכח בעזה שזה לא עובד...


    הגב לתגובה זו

    • למה דחוף להקים מדינה פלסטינית - התשובה בגוף ההסבר המבחיל שלך

      יוספה , 18/10/11 23:25

      מה שמבהיל ומבחיל ב"הסבר" שלך, הוא האגביות שבהערה האחרונה. "מקסימום מלחמת אזרחים בסגנות היוגוסלבי".מקסימום אתה תלך למשפט בהאג על רצח עם. למה לוותר על רצח עם מראש? למה לא להפוך לקלגס, מרצח, קוזאק פוגרומאי, הגשמת הפיכת העם היהודי לתמונת ראי של מרצחיו בכל 200 שנות גלותו תוך דור וחצי של ריבונות עצמית? למה באמת לא? בשביל זה - בדיוק- אסור להמשיך את הכיבוש!!
      (וכן, אני שמאלנית יפת נפש. אם בא לך לעשות איזה מלחת אזרחים יוגוסלבית גם בי - אולי לא כדאי לדחות את זה ל"מקרה הכי גרוע". אני אהיה מוכנה להגן בחיי על המדינה היהודית בעלת המוסר היהודי שהורי וסבותי השמאלנים הבוגדנים הקימו כאן ).

      הגב לתגובה זו

  • 230.

    אחרי שהאשמת את כל האשכנזים בקונספירציה משפטית

    אשכנזי , 13/10/11 21:57

    אחרי שהאשמת את כל האשכנזים בקונספירציה משפטית, קשה לי לקרא אותך.
    השתכנעתי שאתה רוצה לזרוק את כל האשכנזים
    לים.
    אמנם זה לא קשור לנושא, אבל רק רציתי שתדע.
    אני אישית סבלתי מהתנכלות פיזית קשה ממזרחים על רקע עדתי טהור.
    למרות זאת,
    כשה הילדים שלי היו בבית הספר,
    הם שאלו אותי "מאיה עדה אנחנו?"
    אמרתי להם
    "אין עדות, כל ישראל ערבים זה לזה".
    יש במשפחתי נישואים מעורבים.
    ואני חלילה לא מאשים את כל העדה האשכנזית במה שקומץ פגע בי.
    אבל ההאשמה שלך,
    מאדם כה חשוב ומשפיע,
    כנגדי בצורה קולקטיבית,
    כאבה לי עד מאוד.
    אני יותר טוב ממך:
    אני חושב שיש מזרחים טובים ורעים,
    וכל אדם נשפט על פי מעשיו.
    אתה לעומת זאת,
    שונא ומאשים אשכנזים באופן קולקטיבי.

    הגב לתגובה זו

  • 228.

    הפתרון כבר קיים - אוטונומיה פלשתינית

    שאול קלעי , 13/10/11 07:02


    כבר הוקמה רשות הפלשתינית שהיא רשות אוטונומית ונפרדת שיש לה פרלמנט ומשרדי ממשלה. השטח אפילו לא סופח למדינת ישראל. אזרחי הרשות הפלשתינית אינם אזרחים ישראליים ואינם מצביעים לכנסת הישראלית אלא לפרלמנט הפלשתיני.
    אין כאן כל סכנה דמוגרפית.

    טענתו של בן-ימיני כמו גם כותרת המשנה של המאמר אינה נכונות.



    הגב לתגובה זו

  • 227.

    אין מדובר במדינה אחת - הרשות הפלשתינית היא ישות נפרדת

    שאול קלעי , 13/10/11 06:47


    הרשות הפלשתינית היא רשות אוטונומית ונפרדת שיש לה פרלמנט ומשרדי ממשלה. השטח אפילו לא סופח למדינת ישראל. אזרחי הרשות הפלשתינית אינם מצביעים לכנסת הישראלית אלא לפרלמנט הפלשתיני.

    הטענה אינה נכונה.

    הגב לתגובה זו

  • 226.

    השמאל תמיד מגיע לאותה מסקנה, לא משנה מה הסיבות (ל''ת)

    לאיותר פשוט לומר: אני שמאלני ? , 11/10/11 01:12

  • 225.

    NRG חיסל את הבלוגים הפוליטים של ,קלמן,סגל,בן,כדי לסתום לימין את הפה

    עורך NRG אבי משולם מחסל את הבלוגים הפוליטים,כנסו , 08/10/11 19:20


    מאז שהגיע מאתר וואלה ,מנסה אבי משולם להפוך את האתר ליותר שמאלני,עכשיו הוא מבטל את הבלוגים הפוליטים של קלמן,סגל,בן,כדי לסתום לימין את הפה
    ,



    הגב לתגובה זו

  • 224.

    עוד אידיוט שיש לו מה להגיד

    ט , 08/10/11 19:18

    מי שואל אותך ידוע שאתה שמאלן מחורבן האם למה כל חמור גרם חושב שהוא יכול לתת עצות לעם ישראל אתה רוצה מדינה עם הערבים לך לשם נמאס לראות ולשמוע את השטויות השמאלניות שלך לך לעבוד תביא תועלת ועל תזבל

    הגב לתגובה זו

  • 223.

    הגיע הזמן להיפרד כך או אחרת

    עוף גוזל , 08/10/11 07:27

    אם תקום או לא מדינה לפלסטינים,הדבר ממילא לא תלוי בנו..לפלסטינים יש דרישות שאי אפשר להעניק להם,,לכן הניחוש שלי אומר מלחמה.
    הפלסטינים ירצו הכרה במדינתם ללא הכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי,,אנחנו לא נוכל להעניק להם זאת..וזהו.
    כדאי להבין קצת לעומק איך התגלגלנו עד הלום..
    שמאלנינו שיזכו לחיים ארוכים, אנשים בעלי נשמה יתרה, החליטו לקבל על עצמם את שיפור חייהם של "הערבים המסכנים", אלה שנשארו בישראל אחרי ניסיונם להשמידנו ב47, ואלה שזה מקרוב באו בעקבות 67,,אלה גם אלה זכו לסנגוריה מהודקת ומפנקת וליד פתוחה ורחבה..כך פונקו להם ערביי ישראל והפלסטינים עד להשחתה גמורה של מידותיהם.
    היום הגיע הזמן שהילדים המפונקים יעשו עוף גוזל,,הגעתם לבגרות מלאה והגיע הזמן להיפרד..אבל אלה ואלה לא רוצים...רק אם יתנו להם: את זה ואת זה, ואת זה, ואת זה...
    הגיע הזמן שלנו להחליט שהעוף גוזל יתבצע בידיים שלנו...עופו לכם ערבים לגורלכם.
    לכו לכונן חיים בלעדינו.
    אנחנו נעקוב ממרחק.
    נתכונן למלחמה שאולי תגיע ממפונקים שלא מסכימים, ונתפלל בכל זאת לשלום.
    אבל לא תקבלו שום דבר שאנחנו לא מסכימים לתת.
    כי מגיע לנו לחיות את חיינו בדרת שאנחנו נחליט עליה


    הגב לתגובה זו

  • 222.

    הכי אהבתי את התמונה

    רמי , 07/10/11 08:10

    התמונה של בן ימיני החושב. מה זה אדם חושב, מה זה אינטיליגנט.
    אז שמע אדון ימיני, משינה דו לאומית מהים לירדן כמו שרובי רבלין רוצה זו התאבדות - אתה צודק, זה גם מה שהשמאל הישראלי השפוי טוען כבר שנים.
    מה שנשער זה הפרדת כוחות, נסיגה ומדינה פלסטינאית. כאן אתה נופל.
    נסיגה כזו תיעשה רק שלמנהיגי ישראל יכוונו אקדח לראש. ומי שיעשה את זה יהיה העולם סביבינו.

    הגב לתגובה זו

1 2 3 4 5 6 7  
עד כה: 549 תגובות ב-261 דיונים

כתוב מייל לבן-דרור בן-דרור ימיני

נולד בערב ליל הסדר, ולכן שמו בן-דרור. עיתונאי ומשפטן. פרסם את הספר "אגרוף פוליטי" והיה עורך העיתון הלוחמני "הפטיש" 
 
מאמרים של בן-דרור ימיני מהעבר, וכן מאמרים מתורגמים לאנגלית ולשפות נוספות ניתן למצוא בלחיצה על הקישור כאן.

  • תגובות אחרונות