קבוצת חברי כנסת מהליכוד ביקשה השבוע להחיל את החוק הישראלי על המתנחלים. זה תרגיל. משום שהחוק הישראלי חל על המתנחלים. הם אזרחי ישראל. החלת החוק משמעותה סיפוח. ישראל איננה מדינת אפרטהייד משום שהיא איננה מספחת את השטחים ומשום שרשמית, היא מציעה לפלסטינים הסדר ומשום שהם מתעקשים על סרבנות. כאשר ישראל סיפחה שטחים, כמו בירושלים וברמת הגולן, היא הציעה מייד אזרחות. אבל הנה, חברי הכנסת מהליכוד מציעים סיפוח ללא אזרחות. ובעצם, זה לא משנה. סיפוח עם אזרחות, לפי משנתם של רובי ריבלין, משה ארנס, חוטובלי ואחרים, או סיפוח ללא אזרחות, הם ציוני דרך בחיסול החזון הציוני.
כל מי שחושב שהצבעה לליכוד-ביתנו היא הצבעה ציונית ולאומית כדאי שיחשוב שוב. משום שהימין הולך למקום אחר. ההצעות לסיפוח הן רק המשך למגמות ידועות. שלמה של חברי כנסת מתנגדת למדינה יהודית ודמוקרטית. ציפי חוטובלי, רובי ריבלין ואחרים כבר הבהירו בעבר שהם מאמצים את הפתרון של השמאל האנטי-ציוני: הענקת זכויות אזרח לפלסטינים, לאחר סיפור השטחים. זו בהחלט עמדה לגיטימית בקשת הדעות. אבל כדאי למקם את העמדה הזאת במקום הנכון. עמדה שמאחדת את הקצוות. הכוונות כמובן שונות. לצד הימני של חסידי המדינה האחת נדמה שיהיה בסדר. אף פעם לא יהיה רוב ערבי. לצד השמאלי נדמה שזו תהיה מדינת כל אזרחיה, שבה תשרור אחווה בין השייח' ראאד סלאח וחנין זועבי לבין מירי רגב ומשה פייגלין. לא שהאחווה הזאת עובדת באיזשהו מקום במרחב הערבי, אבל לפנאטים, משני הצדדים, יש פטור מעובדות.
הדמוגרפים החדשים
אבל אין סיכוי שיהיה רוב ערבי, טוענים אנשי ימין בתשובה. הם מסתמכים על "הדמוגרפים החדשים", שהם לא בדיוק דמוגרפים, שמפיצים את האגדה שאין מקום לדאגה. נניח לעובדה שהדמוגרפים המקצועיים, כמו הפרופסורים ארנון סופר וסרג'יו דה לה-פרגולה, חושבים משהו אחר. נניח ש"החדשים" צודקים. אז מה? אז יהיו "רק" 55 חברי כנסת ערביים. לא 65. אז זהו? הכל בסדר? האם זו תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית? האם אין גבול לאווילות?
הרעיון של מדינה אחת גדולה הולך ומשתלט על הימין בכלל, ועל הליכוד-ביתנו בפרט. זה מגיע בשלבים. מי שתומך במדינה יהודית ודמוקרטית צריך לבדוק – כמה חברי כנסת שם תומכים במדינה על בסיס החזון הציוני, מצד אחד, וכמה תומכים בסיפוח, עם או בלי הענקת אזרחות, מצד שני. אם לאחרונים יש השפעה, אז הצבעה לליכוד היא בעצם הצבעה למען חזון השמאל האנטי-ציוני. ולמען הסר ספקות, יש להם השפעה. המרכיב המרכזי בנאום בר-אילן של נתניהו, "שתי מדינות", לא נכלל במצע המפלגה. חוטובלי מנצחת. נתניהו נותר במיעוט.
היא לא טיפשה
לפלסטינים יש את זכי עבאס. לנו יש עכשיו את ציפי חוטובלי. עבאס, מבכירי הפתח, ששמו הוזכר כיורש אפשרי לאבו-מאזן, הבהיר לפני חודשים אחדים ש"הדרישה הפלסטינית לחזרה לקווי 67' היא רק שלב בתורת השלבים, משום ש"כולם, כולל אבו-מאזן, יודעים שהמטרה האמיתית היא מחיקת ישראל מהמפה". הוא גם הוסיף ואמר ש"זה לא מקובל להגיד את זה", אבל את מה שאסור לומר הוא אמר באל-ג'זירה. הוא לא יקבל את פרס החכמה.
עכשיו זו חוטובלי, שרצה לספר לעולם ש"ההסכמה של נתניהו לשתי מדינות היא טקטית בלבד". כלומר, הוא לא באמת התכוון. ואם מאות נציגי מדינת ישראל הבהירו שמדובר בתפנית רצינית, הרי שחוטובלי טורחת, לפחות מנסה, להרוס עבודה של שנים. זכי אומר שהפלסטינים לא מתכוונים להסדר שלום. חוטובלי מדקלמת בדיוק את מה שזכי אומר.
אין כמובן מה להשוות בין מעמדו של זכי בצמרת הפלסטינית למעמדה של חוטובלי בצמרת ישראל. אבל קשה גם לשכוח שהיא מוצבת במקום גבוה ברשימת הליכוד. האישה הראשונה. זכותה של חוטובלי להביע עמדות עצמאיות. הרי המפלגות, רוב המפלגות, הפכו לסופר-מרקטים שכוללים קשת רחבה מדיי של דעות. לבל"ד יש נציגים בעבודה. לכהנא יש נציגים בליכוד. אבל כאשר חוטובלי מדבררת את ראש הממשלה, הסמן היוני ביותר של הליכוד, היא נכנסת לנעליו של עבאס, שהסביר מה אבו-מאזן חושב.
זכי עבאס הוא טיפש עם תעודות. מציפי חוטובלי היה אפשר לצפות לקצת יותר.
פסילה מוצדקת
לאחר מסע לחצים אדיר, ולאחר שמחנה הנאורים הבטיח ש"בג'ץ יבטל את החלטת ועדת הבחירות לפסול את חנין זועבי", זה בדיוק מה שעשה בג"ץ. זועבי תהיה גם בכנסת הבאה. אבל כדאי שנזכור ששני חוקים מפורשים פוסלים רשימות או מועמדים שמתנגדים להיותה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. אם החוקים הללו אינם ראויים – נא לבטל אותם. אבל בית המשפט החליט להתעלם מהחוקים הללו, במסגרת פרשנות שכל כולה רמיסת החוק. אכן, הרכב השופטים היום שונה לחלוטין מהרכבים קודמים. יש הרבה פחות אימפריאליזם שיפוטי. אבל מתברר שחלק מהמסורת הישנה נותרה בעינה.
לעצם העניין, כדאי להזכיר שפעמיים בעבר עמד בית המשפט האירופי לזכויות אדם בפני עתירות דומות, בעקבות מפלגות שנפסלו, בתורכיה ובספרד. בתורכיה זו הייתה מפלגת הרווחה האיסלאמית, שנפסלה על ידי בית המשפט החוקתי של תורכיה, למרות שהייתה מפלגת שלטון. בספרד אלה היו מפלגות שנמצאה זיקה בינן לבין אט"א, המחתרת הבדלנית של חבל קטלוניה, והן נפסלו על ידי ביהמ"ש העליון בספרד. בשני המקרים, בית המשפט האירופי לזכויות אדם אישר את הפסילה. השוואה בין עזמי בשארה, זועבי ובל"ד, שלא נפסלו בישראל, לבין המפלגות שנפסלו באירופה תבהיר שאם יש הבדלים, הם לרעת גידולי הפרא של הפוליטיקה הישראלית.
כך שהפסילה הייתה לגיטימית. היא עמדה בקריטריונים המקובלים באירופה. זה כמובן לא מנע את צווחות השבר והשקר הקבועות, על סוף הדמוקרטיה. העמדה נגד הפסילה של בשארה, זועבי ובל"ד היא בהחלט לגיטימית. אבל אין שום צורך בשקרים כדי להשמיע אותה.
ועוד משהו, לצורך הידע וגם ההגינות: רג'יפ ארדואן הוא צאצא של אותה מפלגה איסלאמית שנפסלה. כך שצריך לומר שני דברים. ראשית, הפסילה לגיטימית. שנית, זה לא אומר שהיא עוזרת.
שובה של העלילה
לוחמים שהשתתפות ב-2002 בקרב העקוב מדם בג'נין פנו אליי בשבוע שעבר. מדוע שוב עושים לנו את זה? מדוע מתעקשים להציג אותנו כמו רוצחים? הסיפור ידוע, אמרתי להם, הרי העלילה נגדכם כבר הופרכה. לא נכון, הם אמרו לי. ברחבי המדינה נערכות עדיין הקרנות של הסרט "ג'נין ג'נין" של מוחמד בכרי, שמטפח את עלילת הדם. אלה לא רק הקרנות בחוגים של בל"ד, הם טענו. אלה הקרנות שנעשות במסגרות אקדמיות, ולנו אין זכות תגובה. צעירים שהיו תיכוניסטים באותם ימים לא יודעים שמדובר בשקר, הם טענו. כשמרצה מציג להם את הסרט, ולא מציג עמדה אחרת, הוא מחזק את העלילה. הלוחמים צודקים. משום שכמו בהרבה מקרים אחרים בהיסטוריה, הרחוקה והקרובה, השקר מנצח. בעיקר אם יש לשקר שגרירים.
השגרירה התורנית של תעשיית השקרים היא ד"ר מיכל חכם ממכללת בית ברל. היא הקרינה את "ג'נין-ג'נין", והצליחה לעורר בשבוע שעבר את זעמם של הסטודנטים ואת המהומה התורנית בענייני פוליטיקה ואקדמיה. הבעיה איננה בעצם ההקרנה. בוודאי שבקורס על זיכרון, יש מקום להצגה של יצירות שמעצבות את הזיכרון הקולקטיבי. הבעיה נעוצה בתגובת בית ברל: "המכללה רואה חשיבות להציג בפני סטודנטים את זווית ראייתו של כל צד בכל סכסוך היסטורי ופוליטי". זו תגובה קצת מטומטמת, משום שלא ידוע על כך שבאוניברסיטה בריטית כלשהי מציגים את "היהודי זיס", סרט של הבמאי-תועמלן הנאצי פייר הרלן, על תקן של "זווית ראייתו של הצד השני לסכסוך". ואם מציגים את הסרט הנאצי, הרי שזה נעשה כדי לחשוף את שיטות התעמולה ושטיפת המוח. לא בישראל. כאן מוצג "ג'נין ג'נין", התאום הקולנועי של "היהודי זיס", ללא ההסבר הנדרש על כך שמדובר בעלילה. "היהודי זיס", אגב, הוא סיפור על יהודי שפרץ את חומות הגטו, עלה לגדולה ובעקבות עלילה הוצא להורג. במקורו, זה סיפור נגד האנטישמיות. התעמולה הנאצית הפכה את הסיפור ההיסטורי לסרט אנטישמי. בדיוק כמו בקרב על ג'נין. מוסר הלחימה המופתי של הלוחמים הפך אצל התועמלן בכרי לעלילת דם על פשעים נגד האנושות של הלוחמים. אותו היפוך. אותן שיטות.
תגובת המכללה תמוהה, גם בהתייחס למיקום האידיאולוגי של המרצה, שהציגה את הסרט. חכם שייכת לשמאל הרדיקלי שברדיקלי, תומכת בעזמי בשארה, בסרבנות, בחרם על ישראל. אבל לפי התגובה הרשמית, אין שום קשר בין הדעות הפוליטיות של המרצה לבין הקרנת העלילה של בכרי. ממש אין. והם ימשיכו לדקלם לנו את אותה תגובה קבועה שלפיה אין קשר בין התכנים הארסיים לבין הדעות של מרצים מהפקולטות לשטיפת מוח.
חשיפות רעילות
הנה עוד סיפור ממחוזות האופל. איש אקדמיה זוטר פרסם סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות מותו של אמנון ליפקין-שחק, בהאי לישנא: "שמח במותו של עוד גנרל". לאנשי החמאס הוא קורא "לוחמי חופש". יש עוד פנינים מהסוג הזה. עיון קצר ב"משנתו" של הכותב מגלה שהאיש מבולבל לחלוטין, עם סממנים חמורים של ניתוק מהמציאות. זה מה שקורה לאחר חשיפה בלתי מבוקרת להקרנות במינון גבוה לחומרים של ג'ודית באטלר, פרנץ פאנון ואחרים מאסכולת הפוסט-קולוניאליזם. האיש הוא עוד תוצר מעוות של מרצים מהסוג של מיכל חכם. מחלקת התעמולה של החמאס זכתה לעוד דובר, על חשבון משלם המסים הישראלי. זה לא חשוב מי האיש. זו התופעה. בקרוב הוא יזכה לתואר ד"ר, אולי גם למשרה אקדמית מכובדת, וגם לחסינות לכל החיים.
ג'ז חרדי
עוד גלויה מאמריקה. השבוע הייתי במועדון ג'ז, "סמול", בווסט וילג'. תערובת מרתקת של אנשים. חובבי הג'ז הם תופעה אנתרופולוגית בפני עצמה. והיו שם, שימו לב, גם חרדים. לפי החליפה והכיפות השחורות. שאלתי, מה לכם ולמקום הזה, העזתי לשאול. הם הופתעו מהשאלה. מדוע לא? זה לא שאין בארה"ב את החרדים הפנאטים. המרכז של הסאטמרים הוא בגולה האמריקנית הדוויה. אבל יש חרדים, והם הרוב, שלא רואים בתרבות משום טומאה, שלומדים לימודי חול, שקרויים אצלנו לימודי ליבה, ובעיקר, הם שותפים למעגלי היצירה והעבודה. הם הגיעו משום שהם פתוחים לפיתויי העולם, כל זמן שאין בהנאות העולם משום סתירה לאמונתם. ומבחינתם, זה ברור שאין שום סתירה בין סגנון חיים חרדי לבין החיבה לג'ז או השכמה בבוקר לעבודה בחברת מחשבים.
החרדים בישראל אינם אשמים במצבם. מי שרוצה להציל אותם ואותנו, חייב לבצע תפנית של מאה ושמונים מעלות. לא עוד מימון לבדלנות. לא עוד כניעה לקיצוניות. יש מודלים אחרים של חיים חרדיים לצד רוב חילוני. הגיע הזמן לאמץ אותם גם בישראל.
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר
אין לפרסם באתר nrg תגובות המפירות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות גזעניות, תגובות המוציאות לשון הרע, תגובות בעלות אופי מיני, תגובות המעודדות לביצוע הסתה, תגובות הפוגעות בפרטיות, תגובות הפוגעות ברגשות הציבור ותגובות המפירות זכויות קניין רוחני. למען הסר ספק, הנושא באחריות הבלעדית לתוכן התגובה המפורסמת הוא כותב התגובה, ואתר nrg שומר לעצמו את הזכות שלא לפרסם את התגובה ו/או חלקה ו/או למחוק תגובות שפורסמו וכן למסור את פרטי כותב התגובה בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של האתר
סגורבר און משה , 29/01/13 10:40
חוטמבלי מקרקרת צווחות יום הדין (ל''ת)
תנו לי אטמי אזניים .האשה הזו קודחת , 13/01/13 15:22
מה זה מרגיזה החוטבלי הזאת, גם יפה גם חכמה וגם ליקודניקית...
יהודה , 20/01/13 12:33
ממשלת ביבי וקזינו אילדסון שמו את ישראל ברולטה לאומנית טרופה (ל''ת)
להעיף אותם , 13/01/13 15:21
מה אתה מציע? אולי להעיף אותם וגם את העם שבחר ויבחור בהם?
מהמר , 20/01/13 12:40
בואו נניח לרגע שמשאלת התקשורת תתקיים ושליציפי ירכיבו את הממשלה הבאה
איש שלום , 07/01/13 13:22
אאא , 06/01/13 19:55
השפוי משפיה. , 06/01/13 15:54
השפוי משפיה. , 06/01/13 15:53
ציפי חוטובלי בשירות התעמולה הפלסטינית
איתמר דומב , 06/01/13 09:15
נראה שבסופו של דבר שילטון ישראלי בגדה יעזור לערבים ולישראל (ל''ת)
הערבים יהפכו לשליטים וישראל תפטר מהטפילים הדתיים וחרדים. , 05/01/13 20:10
ימיני---------------איזה 'שמאל' בראש שלך מציע מדינה אחת בין הים לירדן? (ל''ת)
חוץ מדמגוג הפכת לשקרן ?? , 05/01/13 19:39
רק לבקש מאלוהים מדינה יהודית בלי דתיים חרדים ערבים מתנחלים ושסניקים (ל''ת)
מגיע לנו. , 05/01/13 19:19
הליכוד ויתר מיני המינים של זבלים דתיים וחרדים שהשתלטו עלינו מובילים את
ישראל לשליטה מוחלטת בגדה זה אומר סך הכל5.5מליון ערבים , 05/01/13 19:05
זה בסדר הזהרנו עכשיו מה עושים איתם לגרש אי אפשר לא לתת אזרחות (ל''ת)
אומר שנהפוך לאפרטהייד .לבסוף ניתן להם זכויות שיהפכו אותנו למיעוט , 05/01/13 19:07
שינקין שמאלנים ואנרכיסטים כמה עשרות=עובדות (ל''ת)
דתיים חרדים ושסניקים שלא בצהל ולא עובדים יותר ממליון=עובדות , 05/01/13 19:00
הדתיים כן בצהל וכן עובדים (ל''ת)
שינקין שמאלנים ואנרכיסטים בטלנים חוצפנים , 05/01/13 19:07
###בהתנחלויות הנוער הוא נוער הגבעות שלא מתאים לצהל ולא עובדים ### (ל''ת)
רובם משרתים כתלמידי ישיבה בפועל זה6חודשים במבצעים. , 05/01/13 18:22
מי שלא מתאים לצהל לא משרת בכלל (ל''ת)
הם לא מתאימים לצהל או שהם משרתים שירות קרבי בישיבות הסדר? , 05/01/13 18:24
הגיע הזמן שישרתו 3 שנים סדיר כמו כל מתגייס אחר (ל''ת)
ובעיקר שיפסיקו לנפנף בשירות. בא להקיא. , 05/01/13 18:30
הגיע הזמן שאנשי שנקין המשתמטים יתגייסו ויתרמו למדינה שלהם (ל''ת)
במקום להתבכיין ולתת ביקורת על מי שכן עושה ותורם , 05/01/13 18:31
אין 'אנשי שיינקין' כתנועה פוליטית מה אתם רוצים בכלל (ל''ת)
ויש מצב שאנשי שיינקין תורמים יותר לכיוון שפיות המדינה הזאת , 05/01/13 18:36
יש את המילייה של אנשי שנקין שמשתמטים באחוזים גבוהים (ל''ת)
אלונה קמחי אמרה שכולם בסביבה שלה משתמטים. משתמטים ומטיפים. , 05/01/13 18:39
מי שמאונן על ישיבות ההסדר כאשר הוא בעצמו משתמט מאונן בפועל (ל''ת)
לא יכול להרשות לעצמו להטיף מוסר למי שעושה ותורם , 05/01/13 18:47
מעולם לא אוננו כאן ככה על שירות צבאי וסיסמת "עושה ותורם" אפשר לחשוב (ל''ת)
כמו הסרוגים החצופים , 05/01/13 18:58
מעולם אנשים מאוננים שלא התגייסו ולא תרמו לא הטיפו מוסר (ל''ת)
והעבירו ביקורת על אופן השירות של מי שכן תורם ועושה. המשך לאונן , 05/01/13 19:06
הסרוגים כל הזמן "עושים ותורמים"
הגיע הזמן אולי שיפסיקו לתרום קצת..התשלום שהם דורשים גבוה מדי , 05/01/13 19:20
בניגוד להצבעה למרצ הצבעה לעבודה אינה הצבעה אידאולוגית מובהקת
אנטי שמאל , 05/01/13 18:14
הצבעה לליכוד הרבה יותר חשש בטחוני מאשר תמיכה בהתנחלויות וסיפוחים (ל''ת)
יש רוב ישראלי להסדר מדיני,רק חוששים בטחונית , 05/01/13 18:21
רק חוטבלי חושבת שהצהרת ביבי בבר אילן זה שקר טקטי ??? (ל''ת)
כל צמרת נבחרי הליכוד ככה!גם כל תומכי הליכוד ! זאת הפואנטה! , 05/01/13 18:08
ומי חוץ מאחד העם מאמין באמת ובתמים שמחמוד עבאס לא דחה את (ל''ת)
הצהרת אולמרט ולא ויתר על זכות השיבה? , 05/01/13 18:10
מה קשור עבאס? (ל''ת)
מדובר על ראש ממשלה בישראל שמשקר לעולם במצח נחושה , 05/01/13 18:13
מי שמשקר לעולם הוא מי שדחה את ההצעה של אולמרט בגלל חוסר (ל''ת)
נכונות לותר על זכות השיבה. נתניהו הקפיא את הבניה ועבאס לא הופיע , 05/01/13 18:15
אין קשר לפלסטינים,אלא להצהרת ישראל על שקר כמדיניות כלפי חוץ (ל''ת)
שידוע שהיא שקר,וכשקר לוקחים אותה נבחרי הליכוד ותומכיו , 05/01/13 18:18
ישראל הכריזה הכרזה מחייבת ועבאס לא הרים את הכפפה.אם היה (ל''ת)
מופיע למו"מ ומסכים ל-2 מדינות לאום ונתניהו היה חוזר בו אז היה ש , 05/01/13 18:22
הסדר מדיני זה לא 'כפפה' !וחיסול סיכוי להסדר זה עונש לישראל עצמה! (ל''ת)
ועוד לא היה דבר כזה שקר כמדיניות -לארה"ב ויתר העולם , 05/01/13 18:25
שקר כמדיניות זה להציג עצמך כמי שרוצה שלום ובפועל לא לוותר (ל''ת)
על שיבה ולא להענות להצעת אולמרט. לדרוש ולקבל הקפאת בניה ולא לבוא , 05/01/13 18:27
מזל שיש לכם הצעות אולמרט להתעלק..
עדיין לא נותן זכות לראש ממשלה לשקר במצח נחושה , 05/01/13 18:32
יש גם את הצעת ברק להתעלק... (ל''ת)
יש גם הקפאת בניה שנתניהו הקפיא ועבאס לא הסכים להופיע למו"מ , 05/01/13 18:36
תנסה לקלוט: נתניהו מצהיר '2 מדינות' וזה ש-ק-ר. יש לנו ר"מ מ-ש-ק-ר (ל''ת)
שכל נבחרי הליכוד ותומכיהם מקבלים כש-ק-ר לצורכי חוץ , 05/01/13 18:39
תנסה לקלוט: נתניהו גיבה את הצהרתו בהקפאת בניה. (ל''ת)
מי שברח ממשא ומתן והלך לאו"ם זה השקרן עבאס שמשקר בעזרתך לעולם , 05/01/13 18:41
אתה מסרב לקלוט- נתניהו עדיין מצהיר לארה"ב והעולם על '2מדינות' (ל''ת)
כשכל סביבתו הפוליטית לוקחת את זה כשקר טקטי חחחח , 05/01/13 18:43
אתה מסרב לקלוט- אין נכונות ערבית לפתרון 2 מדינות הלאום (ל''ת)
תוך ויתור על שיבה וההליכה לאו"ם נועדה להימנע מהגעה להסכם. עבאס , 05/01/13 18:45
לא משנה עבאס-אלא שקר מוצהר של ראש ממשלת ישראל,וחיסול סיכוי בפועל להסדר
זה הנושא , 05/01/13 18:54
אולמרט וברק בנו לא פחות מנתניהו ואף אחד מהם לא הקפיא את הבניה (ל''ת)
העובדה שעבאס בחר ללכת לאו"ם ולעקוף את דרך המו"מ מוכיחה שהוא הש , 05/01/13 18:56
מה גם שעצם הבניה בהתנחלויות לא באמת מכשיל את המו"מ
מה שבהסגכם סופי היה מסופח-היה נשאר ומה שלא- היה מפורק. , 05/01/13 18:59
יש הבדל בין אי הקפאה מוחלטת,דהיינו גידול טבעי--ובין תנופת התנחלויות
ועוד חטא על פשע-אצל הימין דהיום 'לא לגיטימי' לפנות בכלל , 05/01/13 19:11
מי שלא מופיע למו"מ והולך לאו"םהוא זה שעושה מכל סיכוי להסדר צחוק (ל''ת)
בפועל נתניהו הקפיא בניה. ומי לא בא? עבאס. , 05/01/13 19:29
אולמרט וברק לא טיפחו המשך תנופת התנחלויות!היו רציניים בקשר לפשרה (ל''ת)
אצל אולמרט וברק עדיין ממשלות קבעו,לא המתנחלים.. , 05/01/13 19:02
אולמרט וברק בנו עובדתית יותר מנתניהו ומעולם לא הקפיאו בניה (ל''ת)
עובדתית נתניהו לא טיפח שום תנופת התנחלויות. אתה שקרן פאתטי כמו ע , 05/01/13 19:04
למה מתנחלים לא בוחרים אולמרט וברק? (ל''ת)
הרי לדבריך היו בונים להם יותר חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח , 05/01/13 19:12
ברק בנה יותר מנתניהו בהתנחלויות. העובדות מוכיחות זאת (ל''ת)
והן גם מוכיחות שעבאס שקרן שלא מכיר בפתרון 2 מדינות הלאום , 05/01/13 19:59
#בנתוני הגיוס הרשמיים רואים שבערים וישובים דתיים וחרדים אחוזי הגיוס (ל''ת)
לצהל כמו בישובים הערבים#והם עוד נספרים בימין-לאלוהים תשובה. , 05/01/13 17:44
נתוני הגיוס מגלים שבהתנחלויות מתגייסים הרבה יותר (ל''ת)
מאשר בשנקין ובצפון תל אביב , 05/01/13 17:49
במכבים רעות גרים אנשי בטחון בפועל או בדימוס (ל''ת)
לא יללנים אנטי ציונים שמקימים עמותות למען מסתננים וגונבי גבול , 05/01/13 18:06
הקמת עמותות לעידוד הגירה מוסלמית היא ציונות בהתגלמותה (ל''ת)
אף אחד לא קונה את השקרים שלכם , 05/01/13 18:11
עמותות הסיוע ל"פליטים " שלכם עודדו הגעת "פליטים " נוספים (ל''ת)
לדביל השמאלני , 05/01/13 18:13
מי שגנב את הגבול יש לגרשו (ל''ת)
כמו שאותי היו מגרשים אם הייתי מנסה להסתנן למדינה אחרת , 05/01/13 18:20
כשאתה תהיה חלק מתופעה כמו הבריחה מהאזורים שם באפריקה-- (ל''ת)
תצייץ....... , 05/01/13 18:22
כאשר הגיעו למצרים הם כבר לא "פליטים " (ל''ת)
אז אל תצייץ שקרים על "פליטים " , 05/01/13 18:26
פליט הוא מי שצפוי למוות בסבירות גבוהה אם יוחזר לארצו (ל''ת)
פשוט מאוד , 05/01/13 18:33
הם כבר היו במצרים ולא בארצם לפני שהסתננו לישראל (ל''ת)
זה שאתם רוצים שהמדינה לא תהיה יהודית לא נותן לכם זכות לשקר במצח , 05/01/13 18:38
מי שנמצא כאן וצפוי למוות אם יגורש=פליט (ל''ת)
(אבל ישראל לא מבררת מי פליט ומי לא-כולם בחזקת מסתננים) , 05/01/13 18:41
מי שהגיע למצרים הפסיק להיות פליט (ל''ת)
ההגעה לישראל היא הסתננות ולא פליטות , 05/01/13 18:44
הפסיק להיות פליט ונמצא בסכנת מוות אם יגורש (ל''ת)
ובמשפט יגידו --'הפסיק על הנייר להיות פליט' חחחח , 05/01/13 18:50
מי שמנע החזרה חמה למצרים זה העמותות של הקרן (ל''ת)
והטענה לסכנת מוות היא עוד בלוף מטעמכם , 05/01/13 18:53
איך 'העמותות מנעו' ? (ל''ת)
יש להם צבא? חחח אולי יש חוקים בינלאומיים.. , 05/01/13 18:55
החזרה חמה כמו באיטליה היתה מונעת את גל ההסתננות (ל''ת)
טוב שהתעוררנו לפני שהצפתם אותנו במאות אלפים של מוסלמים , 05/01/13 19:02
כמה עצוב שמערכת הבחירות מתכנסת לסידרת ספינים של מפלגות תאבות פלח עוגה
EhadHaam ציוני הוגן , 05/01/13 17:43
בנט בעצמו קיצוני! מסתירים את העוד יותר מופרעים קיצונים שם!
אתה טועה בקשר לציפי ושלי,לשלי אומנם היתה קליטה מאוחרת (מוזרה) , 05/01/13 17:50
הלוואי והייתי טועה-יחימוביץ זקוקה נואשות למשרת שר בינוני-אחרת תישאר...
EhadHaam ציוני הוגן , 05/01/13 19:32
הפלישה מאפריקה אשמתו הבלעדית של שלטון הימין דתיים וחרדים שלא עשו כלום (ל''ת)
לא גיסו את עצמם לחסום הגבול כי הם רגילים שהשמאלנים נהרגים עבורם. , 05/01/13 17:39
השמאלנים שותים מקיאטו בשנקין ולא נהרגים. על המדינה היה להקים (ל''ת)
את הגדר עוד קודם ולגרש את המסתננים בתחילת הפלישה. הקרן מנעה זאת , 05/01/13 17:41
אחוזי ההתגייסות לצהל בירושלים התנחלויות אלעד ובני ברק כמו בטירה (ל''ת)
אום אלפים וגלגוליה שם לפחות הערבים עובדים ולומדים. , 05/01/13 17:46
טוב לדעת בעיניך ירושלים ואלעד הן "התנחלויות " (ל''ת)
חשפת את היותך ערבי אנטי ציוני. , 05/01/13 18:16
הבנת הנקרא מבחינת מספרים (ל''ת)
(י-ם ואלעד מורידים הרבה אחוזי גיוס..) , 05/01/13 19:45
-זה העניין שהאלוף אלעזר שטרן הגיע לדרגה הזו כי לא שירת במסלול הטפילים (ל''ת)
הדתיים וחרדים הוא שרת במסלול של החילוניים ושמר על הכיפה. , 05/01/13 17:37
אתה צריך להפריד בין דתיים לחרדים. דתיים משרתים לא פחות מאחרים (ל''ת)
ולמעשה יותר וביחידות הכי טובות. אלונה קמחי הודתה שתושבי שנקין מש , 05/01/13 17:40
דתיים בכלל ומתנחלים בפרט מתגייסים ליחידות קרביות הרבה מעבר (ל''ת)
לחלקם היחסי באוכלוסיה. הם לא שותים קפוצינו בשנקין ומייללים , 05/01/13 18:04
כשאנשי שנקין המשתמטים יואילו בטובם בכלל לשרת (ל''ת)
הם יוכלו להטיף מוסר למי שעושה שירות קרבי , 05/01/13 18:17
האלוף אלעזר שטרן מתנגד לשרות נפרד של הזבלים הדתיים וחרדים (ל''ת)
ואמר מפורשות שעל כולם לשרת באותם יחידות ושרות מלא של36חודשים. , 05/01/13 17:41
הגירה מוסלמית אפריקאית היא סרטן בכל מדינה מערבית וכל האמצעים
אנטי שמאל , 05/01/13 17:13
סרטן זה אנשים שקוראים לאנשים אחרים סרטן (ל''ת)
אבל אולי ימין קיצוני זה סרטן בכל מדינה.. , 05/01/13 17:17
אני תומך באנטי שמאל ובנכונותו למלחמת אזרחים נגד השמאל (ל''ת)
סמי וסוסו- הוא כבר הבטיח לרצוח ילדים שמאלנים. הבטחתי לא לגנות , 05/01/13 17:19
אנדרס ברייביק צדק בכל מלה שאמר על השמאל רק מלחמת אזרחים נגדו
אנטי שמאל , 05/01/13 17:39
פעם שעברה הכנתי פופקורן ואכזבת אותי. (ל''ת)
סמי וסוסו- אל תאכזב אותי הפעם. , 05/01/13 17:43
יש הזמנות מוקדמות לבחינת מחנה הריכוז שאתה מייעד לי??? (ל''ת)
EhadHaam ציוני הוגן , 05/01/13 17:32
כדאי לספר את האמת על שרות דתיים בצהל.הם עושים את זה ביחידות נפרדות חלק (ל''ת)
מהלימוד בישיבה בפועל 6חושים עם שכר גדול פי10 מלוחם חילוני , 05/01/13 17:09
תשאלו את האלוף הדתי והצדיק אלעזר שטן שפוסל את כל העניין שדתיים (ל''ת)
וחרדים משרתים ביחידות נפרדות=מדינה אחת עם אחד או הפרדות!!! , 05/01/13 17:11
איך הוא אלוף? הרי דתיים משרתים רק כמה חודשים (ל''ת)
איך זה שיש תתי אלופים ואלופי משנה וסגני אלוף דתיים קרביים? , 05/01/13 17:17
בסדיר ישיבות הסדר משרתים רק חצי זמן (על יותר משכורת) (ל''ת)
מתקדמים מי שחותם קבע , 05/01/13 17:25
אז דתיים כן עושים צבא וחלק גם חותם קבע (ל''ת)
חשבתי כולם משרתים 6 חודשים ומקבלים פי 10. פחחח , 05/01/13 17:35
ישיבות ההסדר תורמות הרבה יותר ממשתמטי שנקין תומכי המסתננים (ל''ת)
מה כל כך קשה לקלוט , 05/01/13 17:47
ישיבות הסדר לא תורמות יותר מכל מתגייס אחר
רק משרתים חצי זמן בסדיר......18 חודש במקום 3 שנים! , 05/01/13 17:53
ישיבות הסדר קרביות תורמות הרבה יותר משמאלן ששותה אספרסו (ל''ת)
בשנקין ולא מתגייס , 05/01/13 18:02
ישיבות הסדר שירות סדיר רק שנה וחצי במקום 3!! (ל''ת)
ועם יותר שכר ! בושה וחרפה , 05/01/13 19:40
ישיבות הסדר שירות קרבי משמעותי (ל''ת)
משתמטי שנקין לא משרתים בכלל ועוד יש להם טענות. בושה וחרפה , 05/01/13 19:57
לא ראינו את אלי ישי מגייס את המוני החזרזירים מהישיבות כוללים והגבעות (ל''ת)
כדי לעזור לצהל להתמודד עם הפלישה מאפריקה למה?! , 05/01/13 17:06
כל העניין של האפריקאים שפולשים לכאן זה כנראה כי הטפילים הדתיים (ל''ת)
מתנחלים וחרדים זקוקים לעובדים זולים שיביאו להם אוכל לפה. , 05/01/13 16:53
ידוע שבחקלאות רפואה תעשיה מלונאות ועוד אין עובדים ימניים חרדים (ל''ת)
ושסניקים כי הטפילים האלה התרגלו לקבל הכל חינם. , 05/01/13 16:55
חרדים שכבר עובדים ממציאים לעצמם ג'ובים (ל''ת)
תזכורת- כמעט הצליחו משגיחי כשרות לחשמל כשר חח , 05/01/13 17:03
זה כנראה כי הקרן רוצה להביא לפה מוסלמים (ל''ת)
שיחסלו את מדינת הלאום היהודית , 05/01/13 16:59
נמאס מקשקושי הסתה הזויים שלכם (ל''ת)
מה קשור הקרן ומסתננים . והמסתננים כולה רצו עבודה במדינה מערבית , 05/01/13 17:05
גם אני רוצה לעבוד בשוויץ (ל''ת)
אני יכול לגנוב שם את הגבול ולקבל הגנה מגירוש? , 05/01/13 17:07
כל אירופה מתמודדת עם הגירה מעולם 3, הגירה חוקית ולא חוקית
ואל תזכיר את שווייץ לפני שתברר איזה מספרי פליטים קלטו משם!!!! , 05/01/13 17:15
אין מדינה שקלטה באופן יחסי לגודל האוכלוסיה כמו ישראל (ל''ת)
יש פה מלחמה וטרור. למה אני לא יכול להתאקלם בשוויץ? זו דיקטטורה? , 05/01/13 17:20
ישראל לא "קלטה" !! אתה לא מבין עברית? הם שוהים כאן על תקן 'מסתננים'
אתה גם לא בעולם 3 באיזור מצוקה כלכלית פוליטית.. , 05/01/13 17:29
אני מבין שהם פה בעשרות אלפים ולא מגרשים אותם (ל''ת)
בין היתר ב"זכות " הקמפיין של הקרן לאסלום מדינת היהודים , 05/01/13 17:36
ממש קונספירציה לאסלם את המדינה חחחחחח (ל''ת)
אין קונספירציות מתלהמות - אין ימין חחח , 05/01/13 17:43
גרמתם לעשרות אלפי מוסלמים אפריקאים להציף את ישראל (ל''ת)
ומנעתם גירוש בהתחלה כשהבעיה היתה קטנה מטיעונים "הומניטריים" , 05/01/13 17:48
ימין פאשיסטי עושה ממילים 'הומניטרי' ו'שלום' מילים גסות (ל''ת)
מה עוד חדש , 05/01/13 17:54
פשיזם פרו ערבי מזנה ערכים נעלים באופן צבוע כדי לפגוע במדינה היהודית (ל''ת)
מה עוד חדש , 05/01/13 18:01
הימין דתיים חרדים ושס שולטים כאן מ77 לא ראינו שהחזרזירים מהישיבות (ל''ת)
אוהדי ביתר ונוער הגבעות לא יצאו לחסום בגופם את הגבול הדרומי. , 05/01/13 16:48
הזבלים לא יצאו לחסום את הגבול הדרומי כי התרגלו שהשמאלנים נהרגים (ל''ת)
כאן במקומם והערבים בונים להם את הבית ואולי עושים להם את הילדים , 05/01/13 16:50
במדינת לאום זה תפקיד המדינה להגן על הגבול (ל''ת)
הקמת פלנגות ומיליציות נהוג אצלכם במדינותיכם הנחשלות והכושלות , 05/01/13 16:51
אז למה לא רואים בצבא דתיים חרדים ושסניקים למה את הגדר בונים ערבים (ל''ת)
למה כשמשרתים כבר הדתיים הם מקבלים פי10 מחילוניים?! , 05/01/13 16:56
חזרה על שקר לא הופכת אותו לאמת. הדתיים משרתים ביחידות הכי קרביות (ל''ת)
השמאלנים המשתמטים משנקין שותים מקיאטו ומביאים מסתננים לדרום , 05/01/13 17:01
דתיים משרתים ואחרים משרתים. עוד אף פעם לא נפנפו ככה בשירות צבאי (ל''ת)
ועוד כשמשרתים בסדיר חצי זמן על משכורת יותר גבוהה .. , 05/01/13 17:06
באופן יחסי דתיים ותושבי התנחלויות משרתים יותר (ל''ת)
משמאלנים שיושבים בשנקין משתמטים משירות צבאי ותומכים במסתננים , 05/01/13 17:38
לא מעניין לשמוע על המתגייסים הדתיים(ושישרתו סדיר 3 שנים!!) (ל''ת)
מיצותם די חלאס את הנפנוף המגעיל , 05/01/13 17:58
לא מעניין לשמוע שקרים על זה שדתיים לא מתגייסים כאשר הם ממלאים (ל''ת)
את היחידות הקרביות ועוד ממי שלא משרת בכלל , 05/01/13 18:19
השמאל הישראלי אחראי לפשע הצפת הארץ במסתננים הפשע הגדול ביותר
אנטי שמאל , 05/01/13 16:01
לא נעשה שום פשע,השטויות ההסטריות שלכם פאתטיות
אף אחד לא תכנן את התופעה,שכולה הגירה מאיזורי מצוקה , 05/01/13 16:43
אנושיות זה להגן על אזרחי המדינה שלך (ל''ת)
ממסתננים גונבי גבול הפוגעים בריבונות , 05/01/13 16:45
אנושיות זה אנושיות כלפי בני אדם באשר הם (ל''ת)
ובמיוחד כשמפתה להתנהל בחוסר אנושיות מסיבות מוצדקות או לא.. , 05/01/13 16:48
אנושיות זה לשמור על אזרחי המדינה ואופיה (ל''ת)
ולמנוע מגנבי גבול להסתנן לתוכה ולהפר את ריבונותה , 05/01/13 16:50
את ההגירה השמאל המימסדי אמנם לא תכנן אבל לא מנע אותה שהיה ניתן
אנטי שמאל , 05/01/13 17:06
בזמנו לא היה שטף כזה ואף אחד לא ביצע שום פשע. זאת התלהמות פסיכית (ל''ת)
לא 'פלש אספסוף' , אנשים מעולם 3 ברחו מאיזורי מצוקה כלכלית פולי , 05/01/13 17:10
היא הנותנת לא היה שטף לכן היה ניתן לגרשם בקלות ולמנוע את השטף שבא
אנטי שמאל , 05/01/13 17:23
לא היא הנותנת, אף אחד לא חשב אז על גדר בגבול מצרים,גם לא ביבי חח (ל''ת)
מבחינתי אתה ושכמותך אספסוף שמכתימים את המדינה שלי , 05/01/13 17:38
לא חשבו כי לא הייתה הסתננות מאסיבית ומספר המסתננים היה קטן יחסית אם
אנטי שמאל , 05/01/13 17:50
פאדול האריתראי וג'עפר הסודני בני אדם לא פחות מאנסטסיה המולדובנית (ל''ת)
סמי וסוסו- וסרגיי הבלארוסי. בתור בעל הבית אהלן וסהלן פאדול וג'ע , 05/01/13 16:00
הציונות הדתית הסרוגה הכתומה השלימה השתלטות עויינת על הליכוד והימין! (ל''ת)
אסור לאפשר כנ"ל על המדינה!! , 05/01/13 14:50
כותרת מבחילה דבילית אופיינית לימיני ! "הימין בשירות השמאל" (ל''ת)
כשיש לבן דרור ימיני טענות כבדות לימין ..חחחח , 05/01/13 14:44
לסמי וסוסו אפילו לי אין התנגדות למהגרת מוסלמית כמו עליא אל מהדי (ל''ת)
אנטי שמאל , 05/01/13 14:38
אותו דיל כמו זועבי. 2 גמלים, הפרות החסודות מההתנחלות ואנסטסיה (ל''ת)
סמי וסוסו- ונסדר לך את השרמוטה הבוגדת שקיבלה כסף מושחת מזקני ציו , 05/01/13 15:37
כל צמרת הליכוד מתנגדת ל'2 מדינות' ! משקרים את ארה"ב וכל העולם! (ל''ת)
רה"מ משקר לעולם בצח נחושה וכל ח"כי הליכוד ביתנו מאשרים שזה שקר , 05/01/13 14:32
ימיני דמגוג נאלח !מה אתה רוצה מחיי ה'שמאל' ????????הימין בשירות הימין! (ל''ת)
מפחד לכתוב נטו נגד ימין גם כשזה הנושא שלך חחח???בלי דמגוגיה אי א , 05/01/13 14:00
בלי הסתה דמגוגית קבועה נגד 'שמאל' ימיני לא מסוגל לכתוב! (ל''ת)
בעעעעע , 05/01/13 14:11
השמאל אחראי לפשע הצפת הארץ במסתננים שהחלה הפלישה המאסיבית
אנטי שמאל , 05/01/13 14:26
אך אחד לא 'אחראי' להצפת מהגרי העבודה
וגם הגדר ,שאכן חסמה, נבנתה למעשה כדי לבלום טירור מסיני , 05/01/13 14:39
הם בעיה משמעותית שנבלמה אך לא נפתרה (ל''ת)
ארגוני השמאל מבית הקרן גרמו לכך שישראל תקלוט באופן יחסי הכי הרבה , 05/01/13 15:06
ישראל לא "קלטה" אף אחד! נמנעים מראש מבירור מיהו פליט! (ל''ת)
ותגידו תודה לאירגוני זכויות ששומרים על דמותנו כחברה , 05/01/13 15:11
בישראל יש עשרות אלפי מסתננים מוסלמים (ל''ת)
באמת "תודה " לקרן להשמדה שמנעה פתרון הבעיה בזמן אמת , 05/01/13 15:12
'קרן להשמדה' מלל ימין קיצוני מטורלל (ל''ת)
ידוע שימין כזה לא זקוק לאירגוני זכויות אדם חחח , 05/01/13 15:20
שקר בניית הגדר החלה בדצמבר 2010 לפני ארוע הטרור שארע באוגוסט
אנטי שמאל , 05/01/13 15:43
התחילו עם ההחלטה על הגדר בעקבות נפילת מובארק והיו אירועי טירור מסיני (ל''ת)
חד משמעית לא החליטו על הגדר בגלל המסתננים!! , 05/01/13 16:45
מי שמשקר ותוקע התלהמות הסטרית -זה הימין. הימין חי על התלהמות (ל''ת)
תברר מתי הוחלט על הגדר-העילה לא היתה מסתננים!הואצה כשגבר השטף , 05/01/13 17:12
ההחלטה הייתה הרבה לפני התחלת בניית הגדר שהחלה בפועל בדצמבר 2
אנטי שמאל , 05/01/13 17:30
כאשר תהיה פה דמוקרטיה אמיתית- צועניות שיעזו לירוק על בעלי הבית (ל''ת)
סמי וסוסו- ייתלו ואיבריהן ייתרמו למוסלמים חולים. , 05/01/13 12:33
סמי וסוסו -אימא חדירה מחכה לך בקוצר רוח עם בקלאווה (ל''ת)
לך תזכה אותה בביקור ותשמח את ליבה , 05/01/13 11:45
עכשיו אני מזכה את אמא שלך בחדירה. אני קצת עסוק. (ל''ת)
סמי וסוסו- מה,הסיפוק והאושר של אמא שלך לא חשובים לך? , 05/01/13 11:49
וזה מה שאתם הערבים תעשו ליהודיות אם חלילה יהיה לכם כוח. (ל''ת)
המדבר יצא , 05/01/13 20:18
אני קורא לך להצטרף למאבק בציונות ולתמוך ברע"מ תע"ל (ל''ת)
סמי וסוסו- אם אנסטסיה תבוא לדהמש לשכנע אשקול לזרוק לכם כמה קולות , 05/01/13 11:44
כמה שתציע על זועבי- אני אציע על אנסטסיה יותר. אפילו שהיא משומשת (ל''ת)
סמי וסוסו , 05/01/13 11:47
2 גמלים הפרות מקרני שומרון ובמקום הפרות מהמאחז את אנסטסיה (ל''ת)
סמי וסוסו- ונסגור , 05/01/13 12:01
טוב תארגן 2 גמלים ואת כל הפרות החסודות מקרני שומרון ומאחז אש הקודש (ל''ת)
סמי וסוסו- נחתן אותך עם זועבי לאחר שתתאסלם כדת וכדין , 05/01/13 11:53
חתיכת זבל אנטי שמאלי.גם כמוך צריך לדעת שהשמאלנים היהודים הם (ל''ת)
אלה שהובילו למדינה יהודית אחרי2000שנות ברבור דתי דפוק. , 05/01/13 11:28
שרץ שמאלני באופן אירוני השמאל[שאין לו קשר לשמאל הנוכחי}
אנטי שמאל , 05/01/13 11:34
באופן אירוני השמאל הקים מדינה ? חחחחח מה אתה שח
השמאל דאז לא היה 'יותר ימין' ולא נעליים.זה אגדות לצריכה עצמית , 05/01/13 14:06
השמאל דאז היה יותר ימני מביבי ואתה בטוח יודע את זה. זה שאתם
מתקראים שמאל לא הופך אתכם לבן גוריוניסטים , 05/01/13 11:37
לבן גוריון היה מימינו ימין מחורפן גם אז (ל''ת)
כאז כן עתה -שמאל ציוני שפוי מול ימין לאומני מחורפן , 05/01/13 14:08
מרק טווין שסייר בארץ ישראל במאה ה19 דיווח שהארץ ריקה ברובה
אנטי שמאל , 05/01/13 11:25
היום אני מבין שאלמד טיבי יהיה ראש ממשלה טוב פי1000מביבי.אפילו בנט (ל''ת)
ו3 חוטובלי מסכימים בגלל זה הם מבקשים כאן רוב לערבים. , 05/01/13 11:21
בכל הערים שבהם רוב לדתיים חרדים ושסניקים אחוזי הגיוס לצהל נמוכים (ל''ת)
כמו במגזר הערבי שם לפחות עובדים ולומדים. , 05/01/13 11:18
גם אני תומך בהצהרת הנאמנות של ליברמן
סמי וסוסו- יאללה שבאב כנסו , 05/01/13 11:14
נולד בערב ליל הסדר, ולכן שמו בן-דרור. עיתונאי ומשפטן. פרסם את הספר "אגרוף פוליטי" והיה עורך העיתון הלוחמני "הפטיש"
מאמרים של בן-דרור ימיני מהעבר, וכן מאמרים מתורגמים לאנגלית ולשפות נוספות ניתן למצוא בלחיצה על הקישור כאן.