החל מספטמבר: טיסות לרומא ב-200 דולר

חברת הלואו-קוסט הבריטית "איזי-ג'ט" הודיעה כי החל מספטמבר תפתח קו בין ישראל לאיטליה, שעלות הטיסה בו הלוך ושוב תהיה כ-200 דולר בלבד

מאיר בלייך | 2/6/2013 8:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת הלואו-קוסט הבריטית "איזי-ג'ט" הודיעה כי החל מספטמבר הקרוב תפתח קו בין ישראל לאיטליה, שעלות הטיסה בו הלוך ושוב תהיה כ-200 דולר בלבד.
 
תחרות גם בקו לרומא. איזי-ג'ט
תחרות גם בקו לרומא. איזי-ג'ט צילום: יח''צ

חברת הלואו-קוסט "איזי-ג'ט" תפעיל שתי טיסות שבועיות בין תל אביב לרומא ותגביר את התחרות בקו הטיסה לבירה האיטלקית. הטיסות לנמל התעופה פיומצ'ינו יחלו ב-24 בספטמבר השנה, בחול המועד סוכות.

מחירי הטיסות מנתב"ג לרומא לכיוון אחד כולל מיסים יחלו בכ-50 אירו, ומחיר הטיסה חזור יהיה יקר יותר ויחל בכ-90 אירו. המשמעות היא כי טיסה הלוך ושוב, שתוזמן במועד נכון, תעלה כ-200 דולר. מדובר במחיר בסיס שאינו כולל הטסת מזוודות, מושב משוריין וארוחה. הטיסות יתקיימו בימים שלישי ושבת.

איזי ג'ט, שבסיסה בלוטון שבבריטניה, הייתה חברת התעופה הראשונה מבין חברות התעופה המוזלות שנכנסה לשוק הישראלי. מאז נובמבר 2009 היא מפעילה מישראל תשע טיסות שבועיות ללוטון שמצפון ללונדון (בחורף יהיו 11 טיסות שבועיות), שתי טיסות למנצ'סטר, וארבע טיסות לכל אחת מערי שווייץ, ז'נבה ובאזל.

יו איטקן, המנהל המסחרי של איזי ג'ט, אמר אתמול (שבת) לעיתונאים כי כשיתקבלו כל האישורים למדיניות "השמיים הפתוחים", שעליה הכריזה ממשלת ישראל, בכוונת החברה להגביר את פעילותה בישראל לשדות תעופה נוספים באירופה. איזי ג'ט מפעילה כ-100 קווי תעופה מ-50 נמלי תעופה ביבשת.

בחודש אפריל השנה אישרה הממשלה את הסכם "שמיים פתוחים", שאמור להוזיל את מחירי הטיסות ולהגביר את התחרותיות בתחום. זאת למרות ההתנגדות הרבה שהציגו חברות התעופה הישראליות וההסתדרות, ולמרות השביתה בה פתחו. לפיד הבטיח: "הרפורמה לא תפגע בהיקף מקומות העבודה במשק - אלא להפך".

שר התחבורה ישראל כץ אמר לאחר אישור ההסכם כי "שמים פתוחים" הוא בשורה גדולה ויום חג לאזרחי ישראל. מדובר בהחלטה הראשונה של הממשלה החדשה שנועדה להוריד את יוקר בארץ.

לדבריו "ההסכם יאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל וייצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור הישראלים. ההסכם אף אמור לצרף את ישראל לעולם התעופה האירופי, ולהפוך את הטיסות למוצר שווה לכל נפש. בנוסף לכך הוא יפתח בפני ישראל כ-500 שדות תעופה בכל רחבי אירופה, ללא כל הגבלה".

השר עמיר פרץ, שהתנגד לאישור ההסכם, אמר כי "ההסכם יוצר נחיתות בתחרות לכלל החברות הישראליות ולאל-על מכיוון שאירופה הופכת לשדה תעופה אחד גדול מול מדינת ישראל. זה כמו לתת לבולדוזר להתחרות עם טרקטורון וגם להכיל עליהם את אותם כללים.



לדבריו, "הסכנה שאל-על תפגע מעמידה נושאים בטחוניים רגישים וחשובים בסימן שאלה כיצד יטופלו בזמן חירום. הוא הוסיף כי לא בטוח שהצרכן הישראל ייהנה מהפחתת המחירים בצורה כל כך מהירה".

שר הכלכלה, נפתלי בנט אמר בישיבה "זהו מבחן ראשון של הממשלה שעבר בהצלחה, הבטחנו תחרות וקיימנו.  סוגיית התחרות היא חשובה בטיפול שלנו ביוקר המחיה, אבל יש סייגים ביטחוניים שאסור לזלזל בהם. עד יישום ההסכם, בעוד שנה, יש צורך להפריד את הטיפול בתעופה מהטיפול בביטחון - שהמדינה תיקח על עצמה את נושא האבטחה ולא על חברת התעופה".

מפה המתארת את הקווים בהם צפויה תחרות בין חברות התעופה
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים