אירוע נדיר: חנוכה וחג ההודיה מתאחדים

צירוף החגים שמופיע אחת לשנים רבות משמח את היהודים האמריקאים, שיוכלו לאכול לביבות עם תרנגול הודו. בארה"ב כבר העניקו לחג שם מיוחד, Thanksgivukkah, ועושים ממנו כסף באמצעות מכירת "מנורקי", שילוב של מנורה וטורקי (תרנגול הודו)

אלכס דורון וצביקה קליין  | 9/10/2013 12:53 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מצב נדיר בלוח השנה מרגש את יהודי ארה"ב: הנר השני של חנוכה יחול השנה מוקדם מהרגיל, ב-28 בנובמבר , בדיוק בעת שבחו"ל יחוגו גם את חג ההודיה, החג האמריקאי החילוני המסורתי שנחוג בארה"ב בחודש נובמבר.
Thanksgivukkah - חנוכה וחג ההודיה מתאחדים
Thanksgivukkah - חנוכה וחג ההודיה מתאחדים צילום: Moderntribe.com


בפעם האחרונה צירוף התאריכים הזה קרה ב-1888 לאחר שחג ההודיה הוכרז רשמית כחג פדרלי ב-1863 בידי הנשיא אברהם לינקולן, וב-1941 הנשיא פרנקלין רוזוולט חתם על המועד הרשמי בקונגרס. "זו התכנסות מועדים מאוד נדירה", הגדירו זאת בארה"ב. בפעם הבאה, התלוצצו מי שבדקו מתי יתקיים שוב צירוף חגים כזה, "היהודים בכלל ידליקו את נרות החנוכה שלהם בספינות חלל".

ובאמריקה כמו באמריקה: די מהר צצו בעלי יוזמה וחוש מסחרי מפותח שניסו לעשות ביזנס מהתאריך המתקרב. התקשורת דיווחה כי נער ניו-יורקי בן תשע עיצב מנורת חנוכה בצורה של תרנגול הודו וקרא לה "מנורקי" (שילוב של מנורה וטורקי, תרנגול הודו) ואפילו גייס 48 אלף דולר כדי להתחיל להפיץ את המוצר המקורי שלו.
צילום: Moderntribe.com
Thanksgivukkah - חנוכה וחג ההודיה מתאחדים ועימם גם המרצ'נדייס צילום: Moderntribe.com

כמו כן, לחנויות צפויות להגיע חולצות שעליהן תופיע מילה באנגלית המשלבת את שמות שני החגים יחד Thanksgivukkah, ובהן יודגש כי זה חג של "שמונה ימים של אור ולביבות", ונפתחו עמודי פייסבוק "רשמיים" לכבוד החג המיוחד.

Thanksgivukkah - חנוכה וחג ההודיה מתאחדים
Thanksgivukkah - חנוכה וחג ההודיה מתאחדים צילום: Moderntribe.com
אחרים כבר הכינו שירים מיוחדים לחג שיושמעו בתחנות רדיו וטלוויזיה. כך למשל, חובר השיר עם המילים: "תארו לעצמכם את יהודה המכבי, גיבור חנוכה היהודי, מסב ליד השולחן ומגיש לאורחיו תרנגול הודו ממולא עם לביבות", כך התבטא הרב דוד פסקין ממסצ'וסטס שהיה גם שותף בכתיבת השיר.

מי שעוד תפסה טרמפ על החג האמריקאי החדש שנולד היא חברת "מודרן טרייב", בעלת חנות מרצ' נדייס יהודי ברשת, שיזמה ליין של מוצרים המיועדים לחג החדש. "בעלי ואני רצינו שיהיו מוצרי מרצ'נדייס ואופנה צעירים ואופנתיים עבור הצעירים היהודיים המודרניים", סיפרה בעלת החברה ג' ני ריבלין רוברטס ל"מעריב". "חששנו מאוד שבעקבות העובדה שחנוכה מתקיים בתאריך מוקדם יותר המכירות שלנו יירדו", היא מספרת. בעקבות החשש החליטה ג'ני יחד עם בעלה ליזום ליין של מוצרים המיועדים לחג החדש. "יצרנו ליין של חולצות, קלפי משחק ופוסטרים. העיצוב הוא'קולי' ועדכני", מדגישה רוברטס, "ואנחנו מוצפים ברכישות ".


רוצים לקבל בחינם שני גיליונות סוף שבוע של מקור ראשון? לחצו כאן היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''בעולם היהודי''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק