ראשי > ניו אייג' > פותחים ראש > כתבה
בארכיון האתר
יתרון האור מן החושך
הרב יובל הכהן אשרוב על היום היחידי בשנה שבו יורד עלינו שפע עליון ששוטף את כל האיברים ומנקה אותנו מן הקליפות. יום כיפור
לכתבה הקודמת דפדף בניו אייג' לכתבה הבאה
הרב יובל הכהן אשרוב
9/10/2005 12:23
אומר הכתוב "כיתרון האור מן החושך". הפירוש הנפוץ לפסוק זה הוא שאדם לומד להעריך את האור כראוי רק אחרי שטעם לזמן מה מן החושך. רק אז, אחרי שהיה בחושך, הוא מעריך את יתרון האור. הפירוש העמוק יותר הוא שהאור יכול לצמוח מתוך החושך. יש בחיים מצבים חשוכים ומצבים מוארים: מצבים חשוכים הם מצבי ייסורים, עצבות, פירוד, שנאה וכו'. מצבים מוארים הם מצבי אושר. 

מהותו של החושך היא הרגשת החסרון שמרגיש אדם שרוצה משהו ואינו מקבלו. חסרון מתמשך יוצר מצב של ייסורים המוביל לעצבות, כעס וכאב. בקבלה נקרא מצב זה "שליטת הדינים באדם". דין הוא כוח שעוצר שפע, עוצר אור. הדין נדבק בכל מי שחי בצורה של "מקבל לעצמו" (אגואיזם). האור העליון הינו אך ורק רצון להשפיע ולכן הרצון לקבל לעצמו (בני האדם) הינו בשינוי צורה גמור מן האור העליון ולכן מילויו של אותו רצון נותן לאדם רק סיפוק זמני, שלאחריו באה הרגשת ריקנות. כל פעולה ודיבור שעניינם הוא הרצון לקבל לעצמו, בלי רצון לתת, יגרום לאדם פירוד שאחריו נותר חושך. בחושך הזה נאחזים כוחות הדין ואדם נותר במצב
של חסרון מתמיד שרק הולך וגדל, כי ככל שהאדם מתרוקן הוא מחפש מילוי נוסף גדול יותר, שגם לו אין קיום, וכשההארה מסתלקת האדם מרגיש עוד יותר בחסרונה. 

הפתרון לבעיה זו הוא פשוט מאוד - יש לחבר את הדין שמהותו הרצון לקבל לעצמו עם החסד שמהותו הרצון להשפיע, לתת. דבר זה נקרא בקבלה מיתוק הדינים, שעניינו להפוך את הרצון לקבל לעצמו לרצון לקבל על מנת להשפיע. אם אני אוכל כדי ליהנות - זהו רצון לקבל, אבל אם אני אוכל כדי שיהיה לי כוח להשפיע או כדי לשמח את אמא שלי או אשתי שטרחה מאוד להכין את האוכל - זהו רצון לקבל על מנת להשפיע. כלומר אני רוצה לאכול אבל לא בשבילי אלא בשביל אחרים. אני לומד רפואה אבל לא בשבילי אלא בשביל שאוכל לעזור לאחרים. במצב כזה הרצון לקבל מתקדש, עולה, מתחבר עם האור והופך להיות אור בעצמו. כדי שיהיה את מה לקדש צריך את הרצון לקבל, ממנו באים לנו הייסורים והחושך, אולם אל לנו להשאיר אותו בצורתו הגולמית אלא להעלות ולקדש אותו - בצורה כזאת כל נקודות החושך בחיים שלנו הופכות לאור, וזהו יתרון האור הבא מן החושך.
רוחניים לגמרי במשך עשרים וארבע שעות
מאיפה ייקח אדם את הכוחות לעשות את העבודה הזאת? ישנן כמה דרכים.

עיקר העבודה מתחיל ביום כפור, שהוא השורש. כוחות הדין (מצב החסרון) נקראים "פר", בגימטרייא = מאתיים שמונים. הקבלה מלמדת אותנו שיש מאתיים שמונים כוחות דין. 
האור לעומת זאת נקרא י-ה-ו-ה, שהוא בגימטרייא עשרים ושש = כ"ו. המילה כפור כוללת גם את ה-פר דינים וגם את ה-כ"ו. כלומר יש חיבור בין הדינים לרחמים וכך נוצרת המתקה כללית של כל כוחות הדין. לכן יש אפשרות לצאת מיום זה נקיים לגמרי משליליות ועם הרבה כוח להתחבר לאור בצורה נכונה במשך שנה שלמה.

כל זה קורה בתנאי שאנו נהפכים לרוחניים לגמרי במשך עשרים וארבע שעות, מנותקים לחלוטין מן הגשמיות. כלומר, בלי אכילה ושתייה, המקשרים אותנו כל כך לגשמיות וגם בלי רחיצה, סיכה (התמרחות בשמנים ומשחות), תשמיש המיטה ונעילת נעלי עור. ביום רגיל, כשאנחנו אוכלים, אנרגיית המזון עולה מהקיבה לכבד, ללב ולמוח. ביום צום זה עובד הפוך, יורד שפע עליון ששוטף את כל האיברים ומנקה אותנו מן הקליפות. אפילו מי שנמצא במקום רחוק שאין בו בית כנסת והוא אינו יכול להתפלל - מספיק שיצום ביום כיפור כדי לזכות לאור של היום הזה, כי עצם היום מכפר ומשנה את מהותנו הרוחנית.  
 
כנגד חמשת הדברים שאנו מתנתקים מהם ביום כיפור, יש חמש תפילות: ערבית, שחרית, מוסף, מנחה ונעילה, שמחברות אותנו לחמישה אורות עליונים המושפעים ביום כיפור. תפילות אלו נקראות גם חמש "הסעודות" של יום כיפור.

יהי רצון שכל מצבי החושך שחווינו בשנה החולפת כעם יהפכו למצבי אור, שכל שנאת החינם תהפוך לאהבת חינם, ובזה נזכה לכתיבה וחתימה טובה לחיים טובים ולשלום לנו ולכל בית ישראל.

על המחבר
הרב יובל הכהן אשרוב מתגורר בישוב אור הגנוז בצפת, שהוקם ברוח "ואהבת לרעך כמוך", בו הוא מנהל את מכללת אלימה לרפואה משלימה באור הקבלה. הרב יובל מלמד כבר שנים רבות קבלה בדרך פנימיות התורה בדרכו של בעל הסולם, ברחבי הארץ והעולם ומטפל ברפואה סינית. בתל אביב אפשר לשמוע אותו ואת שאר חברי היישוב במרכז "מודעות" בנווה צדק. 
חדשות
פותחים ראש
מדיטציה
בודהיזם
אומנות לחימה
הספרייה
אסטרולוגיה
  מדד הגולשים
תשתחרר, בנאדם
                  40.86%
אני הוא זה
                  9.68%
האיש שפתח את הדלת
                  5.38%
עוד...

פותחים ראש
אימה ופחד: כך המוח מונע מאיתנו לעשות מדיטציה  
האל שבאל.אס.די  
על תפיסת הזמן של ספר ויקרא: פרשת שבוע