איזו מצלמת וידיאו כדאי לקנות?

בשוק נמצאים היום שני מוצרים הפוכים: מצלמות וידיאו שיכולות לצלם גם סטילס, ומצלמות סטילס שיכולות לצלם גם וידיאו. על כולן מתנוסס בגאווה הכיתוב HD, אבל לא כולן עומדות בהבטחה. אז מה ההבדל בין המצלמות הללו לאחרות - ואיזה דגם כדאי לרכוש?

אסף מרגלית | 3/5/2009 7:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פעם, לפני כמה שנים, לצד אבות שמחו דמעה ואמהות שנופפו בממחטות בגאווה, עמדו בטקס סיום הטירונות גם צלמי הווידיאו המקצועיים. מקומם של אלה לא נפקד גם בהצגות חנוכה של הילדים בגן, וכמובן בברית של הנכד הראשון.

מילון מונחים לקונה המצלמה הנבוך

היום כל הורה גאה בא לאירועים שכאלה מצויד בטלפון סלולרי, מצלמת סטילס או וידיאו דיגיטלית - ומנציח את עולליו לעולמי עד בקלות - ובעצמו.
מה כדאי לקנות?
מה כדאי לקנות? קאריס צביס

האיכות אינה טובה כמו בצילום וידיאו מקצועי, ועדיין באירועים דרמטיים באמת דרוש צלם וידיאו עם ציוד איכותי, הכשרה וניסיון - אך בשביל טיול בגבעת הרקפות, שבמקרה הטוב עולה ליו-טיוב בשביל הדודים מאמריקה, זה מספיק בהחלט.

אולם, עם הפיכתם של מסכי HD לנפוצים יותר ויותר, והעובדה שהם מציגים תמונה ביחס של פיקסלים 16:9 במקום 4:3, כמקובל בטלוויזיה הישנה - הדרישות ממצלמות הווידיאו עלו גם עלו. סרטים שנראים סבירים במסך טלוויזיה ישן לא יצליחו לצלוח את מסך ה-HD הרחב, ולכן מצלמות הווידיאו היו חייבות להתאים את התמונה לפורמט החדש.

עם זאת, כשבדקנו מה קורה בחנויות, גילינו כי רק חלק קטן ממצלמות הווידיאו מהדור החדש מוכן באמת לפורמט HD. רוב הדגמים האיכותיים החדשים של כל מצלמות הסטילס מתוצרת החברות ניקון, קנון, סמסונג, פוג’י ועד לקודאק נושאים את HD ויכולים לצלם קטעים קצרים באיכות הגבוהה. אבל לצלם בהן קטעים ארוכים או סרטון חתונה? תשכחו מזה.
רב-תכליתיות

במקביל, החלו היצרנים לשווק מצלמות סטילס - שכיום כבר יכולות לצלם וידיאו עם קול - משולבות HD. אפשר לייחס זאת למגמה, שהולכת ומתחזקת, של יצרניות המצלמות לשכנע את הצרכנים שכדאי להם לקנות מוצר רב-תכליתי: מצלמה שתפליא בצילום תמונות הסטילס ותפיק על הדרך גם קטעי וידיאו איכותיים, כך שאפשר יהיה לקחת לטיול המשפחתי או לנסיעה בחו”ל מצלמה אחת ולא שתיים, כפי שהיה מקובל בעבר.

הדגמים המשולבים הראשונים הגיעו דווקא מיצרני מצלמות קטנים, מסין ומטייוואן, והצלחתם במכירות לא נעלמה מעיני היצרנים של מצלמות הווידיאו. כמה מהם - סוני, קנון, פנסוניק וסמסונג, שהם יצרנים של שני סוגי המצלמות - החלו לשווק רק לאחרונה מכשירים רב-תכליתיים.

הסיבה לתגובה המאוחרת שלהם היא השיפור המשמעותי ביכולות

צילום הסטילס של מצלמות הווידיאו, כך שמי שכבר ייקח את מצלמת הווידיאו לטיול, יוכל לצלם בה תמונות ספורות באיכות גבוהה, שתתאים לאינטרנט וגם לאלבום המשפחתי.

בנוסף לכך, כל מצלמות הווידיאו לשוק הצרכנים עברו דיאטה, והן קטנות כגודל קופסת סיגריות, והגדולות שבהן עוצבו בצורת גליל - שגודלו כגודל פחית משקה ממוצעת. ביצועי המצלמות השתפרו מאוד, ואפילו מחירן צנח למחיר של מצלמות הסטילס הטובות.

מנגד, בתקופה האחרונה החלו יצרני מצלמות הסטילס להתמקד בשיפור המצלמות המובילות שלהם בתחום הווידיאו. הם עברו לייצור חיישנים הגדולים בשטחם פי כמה מהחיישנים של המצלמות הישנות, הוסיפו מעבדי תמונה חדשים ומייצבי תמונה. התוצאה היא איכות תמונה גבוהה, המתקרבת לאיכות של מצלמות הווידיאו הטובות.

אז מה לקנות?

לאחרונה ערכנו השוואת סרטים בין התוצר של שני סוגי המצלמות - וידיאו וסטילס - על אותו מסך HD, וגילינו כי התוצאות של קטעי הווידיאו שצילמנו במצלמות הווידיאו הייעודיות עולות לאין ערוך על התוצר של מצלמות הסטילס שיש להן וידיאו HD עם קול.

זה לא רק ההבדל באיכות התמונה, או בצליל של מצלמות הווידיאו - שהוא טוב בדרגה אחת או שתיים מהתוצרת של המצלמות הדיגיטליות לתמונות סטילס - זה שילוב של מגוון האפשרויות לצילום, יציבות וחדות התמונה, שגרמו לנו להבין שלמצלמות הווידיאו יש עדיין עתיד בטוח.

אז מה לקנות בכל הבלבול הזה? תלוי באופי המשתמש. מי שמסריט הרבה ומצלם מעט תמונות סטילס -שילך על הווידיאו. מי שמצלם בעיקר סטילס, ומדי פעם חוטא בצילום סרטים - אין לו ברירה אלא לקנות מצלמת סטילס טובה, עם וידיאו HD.

ואלה הדגמים שאנחנו באופן אישי ממליצים עליהם:

מצלמות וידיאו

שנים על גבי שנים השתמשו מצלמות הווידיאו בקלטות מגנטיות כהתקן לשמירה על מידע. הקלטות היו אמינות ושמרו על המידע היטב. אך הן היו אנלוגיות, ועם הזמן המצלמות עברו לעידן הדיגיטלי - מבלי לשנות את המנגנון המכני, והמנגנון הזה עמד להן לרועץ בדרך לשיפור המוצר והקטנתו.

סמסונג HMX
סמסונג HMX יח''צ
  
היה איזה פרק זמן שבו הופיעו מצלמות שהקליטו על תקליטורים, אבל הפורמט הזה לא התרומם והיצרנים של המצלמות מהדור האחרון החליטו לשמור את המידע על כונן קשיח זעיר, או על כרטיס זיכרון מהיר. 

המעבר לרכיבים החדשים הביא להקטנה משמעותית בגודל המצלמות, ופתח מגוון רחב של אפשרויות לכל מי שמעוניין לערוך את הסרטים שהוא מצלם, תוך כדי תהליך היצירה.

בין הדגמים המיועדים לחובבים: לפנסוניק מצלמה מסוג HDC עם עדשות של לייקה, 3 חיישני CCD ומייצב תמונה מתקדם. גם לקנון מצלמות טובות, עם חיישן CMOS, מייצב תמונה אופטי ואיכות תמונה טובה מאוד.

הזולות שבחבורה הן מתוצרת סמסונג, שלא טמנה ידה בצלחת והציגה כבר בתחילת השנה את סדרת HMX עם עדשות של שניידר וזיכרון פנימי שנע מ-8 GB עד 64 GB, לצילום של 12 שעות באיכות הטובה ביותר.

המחירים לא נמוכים ונעים בטווח בין 3,300 שקל ל-6,500 שקל - כמעט כפול ממחיר מצלמת וידיאו דיגיטלית פשוטה, שמצלמת באיכות רגילה ולא ב-HD.

מצלמות סטילס

קודאק 1253
קודאק 1253 יח''צ
זה כמה שנים שאנחנו עוקבים אחר הניסיונות של יצרני מצלמות הסטילס להנפיק באמצעות המצלמות שלהם סרטי וידיאו איכותיים.

הניסיונות הללו נגמרו בדרך כלל בקטעי וידיאו מגורענים שאינם ראויים להצגה בציבור. הרמה טובה יותר רק במעט מהקליפים שמפיקה המצלמה בטלפון סלולרי, אבל בהרבה מהסרטים שהפיקו מצלמות הווידיאו הם כשלו.

השלב הראשון במשימתם של יצרני המצלמות היה לשפר את איכות התמונה, כך שתיראה טוב על מסך HD. ניתן לזהות את המצלמות הללו בסימול HD Photo. כמה מהדגמים החדשים של היצרנים המובילים - ובעיקר אלה שנראים כחיקוי למצלמות SLR, עם זום גבוה ועדשות גדולות - יספקו לכם קטעי וידיאו טובים ואיכותיים מאוד.

בין הדגמים הבולטים: S2000HD של פוג’י, שיש לה זום אופטי x15 וצבעים חדים מאוד ‏(כ-1,000 שקל‏). רכיב הזיכרון שלה הוא מסוג SD, וכדי לצלם וידיאו תצטרכו להצטייד בכרטיס בנפח 8 GB לפחות.

מהצד השני של הסקאלה ראינו את D90 של ניקון, מצלמת SLR אמיתית עם עדשות מתחלפות וחיישן CMOS ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל. היא מפיקה סרטי וידיאו כמעט כמו מצלמת וידיאו איכותית, אם כי האפשרויות קצת מוגבלות. גם המחיר יהיה כאן גבוה מהרגיל - כ-6,500 שקל לערכת מתחילים - והוא עלול לטפס לשמים אם מוסיפים אביזרים.
סוני T900
סוני T900 יח''צ


בין שני הקצוות הללו תמצאו כמה דגמים של פנסוניק, כמו TZ7E, וקודאק 1253 - כולם מצלמים וידיאו HD אבל האיכויות שלהם נמוכות למדי, וקשה לחבר אותם לתוצאות שקיבלנו ממצלמות הווידיאו הרגילות. הסוני T900 קצת איכותית יותר מהן, אבל גם עולה יותר (כ-2,150 שקל).

בשורה התחתונה, כדאי לקנות מצלמה כזאת אם יש לה עדשה רחבה וחיישן גדול, והכי חשוב לנסות אותה על המסך שלכם. איך עושים את זה? בקלות. מביאים לחנות כרטיס זיכרון ריק, של 2 GB, ומבקשים לבצע צילום ניסיון.

אחר כך חזרו הביתה ובדקו איך זה נראה על המסך הגדול. אם האיכות סבירה - קנו את המצלמה. אם לא, חפשו משהו אחר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים