מכוניות והעיר והגדולה: תערוכת המכוניות בפרנקפורט 2011

חוץ ממכוניות עירוניות חסכוניות בדלק, תערוכת המכוניות בפרנקפורט לשנת 2011 תציג גם מכוניות יוקרה; החשמלית המפוארת של ב.מ.וו, ה-B קלאס החדשה של מרצדס ואף הפורשה 911 הטרייה; הצצה לדגמים החדשים שיחליפו את כלי הרכב בישראל; חלק ב'

גיל מלמד | 30/8/2011 17:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעוד כשבועיים תיפתח בפרנקפורט שבגרמניה תערוכת המכוניות הבינלאומית החשובה ביותר עבור שוק הרכב שלנו לקראת שנת 2012. בהמשך לחלקה הראשון של סקירת התערוכה שהבאנו כאן בשבוע שעבר, נתמקד הפעם במכוניות היקרות והיוקרתיות שיוצגו שם.

לפני החשיפות השגרתיות, כדאי להדגיש את אחד האירועים המעניינים שצפויים בפרנקפורט, או אולי בעצם שני אירועים דומים שיתנהלו סימולטנית. ב.מ.וו תנצל את התערוכה הביתית כדי לחשוף בפני כלל הציבור את מה שנחשף בפני קוראינו לפני כמה שבועות: מותג המכוניות החשמליות/היברידיות שלה i.

ב .מ.וו. חושפת כאן שני אבות-טיפוס, האחד למכונית חשמלית לגמרי (i3) והאחר של מכונית היברידית (i8), כאשר שיווקם כמכוניות סדרתיות מתוכנן במקרה הטוב לעוד כשנתיים. מצד אחד, חשיפה זו לא אמורה להיות יותר מדי אטרקטיבית בתערוכה מרכזית וגדולה שנחשפים בה דגמים סדרתיים חשובים רבים כל-כך.

מצד אחר, ב.מ.וו מתכוונת לחשוף את המותג החדש שלה בצמוד לסימפוזיון שהיא תערוך בשיתוף אחד העיתונים היומיים הגדולים בגרמניה. נושא הסימפוזיון הוא "המכונית והעיר הגדולה", כלומר יום עיון שיעסוק בחיים האורבניים בעולם ובתפקידה של תחבורה אישית ושל מכונית בסביבה הזאת.

המעניין הוא שגם אאודי, המתחרה הגרמנית מאינגולשטאדט, עורכת בפרנקפורט יום עיון משלה סביב אותו נושא, ובמהלך התערוכה תחשוף גם היא דגם קונספט חדש למכונית עירונית חשמלית. שלא כמו ה-i3 של ב.מ.וו, המיועדת ל-4 נוסעים ובעלת 4 דלתות, העירונית החשמלית של אאודי קטנה יותר, בעלת מושב לנהג ומושב לנוסע ויכולת תנועה וחניה בעיר צפופה. היא אף תוצג בשתי גרסאות: רודסטר פתוחה וקופה. כמו ב.מ.וו, גם העירונית החשמלית של אאודי בעלת מרכב קל שבנוי מחומר מורכב והיא אינה מבוססת על כל דגם סדרתי אחר של היצרן. נוסף לכך, מכונית זו צפויה לשקול 500 קילו בלבד.
דור חדש

אם כבר עצרנו לרגע במכוניות עירוניות חשמליות, אסור לפספס את ההזדמנות לספר על הדור החדש של הסמארט החשמלית (לבית מרצדס), והפעם עם טווח נסיעה מוגדל, כך מבטיחים הגרמנים.

השקה חשובה מעט יותר מבחינה מסחרית בדוכן הענק של מרצדס תהיה השקתה של ה-B קלאס החדשה. שלא כמו הדור הקודם של ה-B קלאס , שסבל מבעיות משמעותיות של תחושת האיכות שסופקה ללקוחות, עושה רושם שהדגם החדש מתקן את התקלה ומזנק בחזרה לשוק הפרימיום.

ה-B קלאס החדשה מעוצבת בסגנון עגלגל יותר עם רמזים לעיצובה הייחודי של CLS. את מבנה המיני-מיניוואן הקופסתי מחליף עיצוב דינמי, כמעט ספורטיבי. הרצון לפנק ולהשביע את דרישת הלקוחות ניכר גם בתוך המכונית, עם לוח מכשירים מעוצב כמו במכוניות היקרות של מרצדס ועם שפע גאדג'טים ומערכות אלקטרוניות, החל במערכות בידור וכלה במערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות.

עם B החדשה זנחה מרצדס את פלטפורמת ה"סנדוויץ'" של הדורות הקודמים A ו-B קלאס לטובת מרכב קונוונציונלי יותר ומרכז כובד נמוך. באמצעות מערכת מתלים חדשה מרצדס מבטיחה רמה גבוהה יותר של נוחות, אם כי על כך נוכל להעיד רק לאחר נהיגה במכונית.

המתמודדת החדשה של ב.מ.וו על כרטיס הכניסה לשוק היוקרה היא הדור השני והחדש של

סדרה 1. דור זה צפוי להופיע בתערוכה בפרנקפורט כשהוא מבוסס על חלק מהפלטפורמה והמכלולים העיקריים של סדרה 3.

לסדרה 1 החדשה עיצוב נועז עוד יותר מזה של הדור הקודם, ותודות לממדים גדולים יותר היא מציעה כעת מרחב פנימי משופר. בהתאם למגמת צמצום נפחי המנועים תוצע סדרה 1 אך ורק עם מנועי 4 צילינדרים, 1.6 ליטר בנזין ו-2.0 ליטר דיזל במגוון הספקים. שלא כמו הדור הקודם, הפעם תוצע גם גרסת הנעה כפולה.

במקביל לסדרה 1 תוצג בפרנקפורט גם המכונית החשובה והנמכרת ביותר של ב.מ.וו בכל הזמנים, סדרה 3, בדיוק בזמן לקראת החלפת הבעלות בחברת הייבוא של ב.מ.וו לישראל. עיצובה של סדרה 3 החדשה מושפע מזה של סדרה 5, והשמועות אומרות שגם לא מעט גאדג'טים וטכנולוגיה חדשנית לסיוע לנהג יוצעו עם המכונית הזאת. סדרה 3 תקבל גם היא את מנועי ה-1.6 ליטר בנזין ו-2.0 ליטר דיזל, אבל אלה ישודכו גם לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 יחסי העברה.

חידוש נוסף בפרנקפורט, אחרי לא מעט שנים של שמועות, יהיה שינוי בשמות של גרסאות הקופה והקונברטיבל. עד כה קיבלו מכוניות מסוג זה את שמות הסדרות שהן התבססו עליהן, אבל מעתה ייקראו המכוניות שמבוססות על סדרה 3 "סדרה 4" ואלה שמבוססות על סדרה 1 ייקראו "סדרה 2".

צילום: יחצ.
פורשה 911 החדשה. קשה להבחין שהיא גדלה לשם שיפור המרחב הפנימי. צילום: יחצ.
לקסוס מיישרת קו

עוד חידוש בשוק היוקרה: לקסוס תחשוף בפרנקפורט לראשונה באירופה את המתחרה שלה בב.מ.וו סדרה 5 - ה-GS החדשה . מאחר ש-GS כבר נחשפה בארה"ב, לקסוס שומרת חידוש אחד לפרנקפורט - הגרסה ההיברידית של GS. לקסוס אף מיישרת קו עם מגמת צמצום נפחי המנוע ולא תציע יותר מנועי V8 ב-GS, אלא רק מנוע V6 שנפחו 3.5 ליטר שממשיך מהדגם הקודם. המכונית עצמה, לעומת זאת, מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי.

בדוכן הסמוך, אצל טויוטה, תוצג סוף כל סוף הגרסה המוכנה לשיווק של פריוס היברידית-נטענת, אשר צפויה להגיע לישראל בתחילת השנה הבאה. ללקוחות היוקרה יהיה מה לגלות גם בדוכן של מיני - מיני קופה החדשה. מדובר במכונית דו-מושבית ססגונית שתצויד במנועים החזקים ביותר שמיני מציעה, החזק שבהם הוא מנוע בנזין מוגדש טורבו בעל 210 כ"ס.

אחרונה חביבה, מכונית שתמיד מעוררת התרגשות ומשאירה טעם של עוד, היא פורשה 911 החדשה. פורשה, כהרגלה בקודש, לא נוגעת בעיצוב המזוהה עמה למעט כמה עדכונים הכרחיים, ולכן קשה מעט להבחין במבט ראשון שהמכונית גדלה כדי לשפר את המרחב הפנימי שלה.

שינוי דרמטי יותר בוצע מתחת למעטה החיצוני: רוב חלקיו התחתונים של המרכב, מה שעלול להיות מכונה בטעות "שלדה ", בנויים כעת מאלומיניום כדי לחסוך במשקל, וכך גם כמה מחלקי המרכב. בסיכומו של התהליך השילה המכונית החדשה 45 ק"ג ממשקלה למרות הגדלת הבלמים והגלגלים.

המנוע הבסיסי של 911 יהיה מעתה בוקסר 6 צילינדרי שנפחו 3.4 ליטר , אבל הוא יספק יותר כוח (345 כ"ס) ממנוע ה-3.6 ליטר שהוא מחליף (316 כ"ס). מנוע ה-3.8 ליטר יספק 396 כ"ס ויקבל, לראשונה במכונית חוקית לכביש, תיבת הילוכים ידנית בעלת 7 יחסי העברה או תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה.

צילום: יחצ
B קלאס החדשה. עושה רושם שהדגם מזנק בחזרה לשוק הפרימיום. צילום: יחצ
gil.melamed@maariv.co.il

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->