מבצע החלפת המקררים: צרכנים שהחליפו מקרר ישן ממתינים שבועות

קשיים ביישום יוזמת משרד האנרגיה להחליף מקררים ישנים בסבסוד ממשלתי. המועצה לצרכנות: "קוראים לשר לצמצם את הפגיעה בצרכנים"

נורית קדוש | 25/6/2012 11:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
יוזמת משרד האנרגיה להחליף מקררים ישנים במקררים חדשים במחיר מסובסד נתקלה בקשיים בלתי צפויים, ובהם המתנה של לקוחות למקרר החדש במשך תקופה שמגיעה גם עד חודשיים. על רקע זה הגיעו עשרות תלונות למועצה לצרכנות, והיא קוראת לשר האנרגיה "לצמצם את הפגיעה בזכויות הצרכנים שהשתתפו במבצע".
מקרר. לחבורת קשה לעמוד בדרישות האספקה
מקרר. לחבורת קשה לעמוד בדרישות האספקה גבי בר חיים

בעקבות החלטת הממשלה ב-2011 על התייעלות אנרגטית במגזר הביתי, בין היתר באמצעות החלפת מכשירי חשמל ביתיים לא יעילים במכשירים חסכוניים יותר מבחינת הצריכה, החל משרד האנרגיה בפרויקט להחלפת מקררים ישנים. במסגרת הפרויקט זכה הציבור שבחר להשתתף במיזם לסבסוד של כ-30% מעלות המקרר החדש. המחיר המופחת כלל את רכישת המקרר, הובלתו לבית הלקוח, פינוי המקרר הישן לגריטה ומתן אחריות כוללת ל-3 שנים .

משרד האנרגיה והמים פרסם מכרז שבמסגרתו נדרשו היבואנים לעמוד בתנאים שונים, ובהם התחייבות לאספקת המקררים לצרכנים בתוך 20 יום. אך במועצה לצרכנות התקבלו בשבועות האחרונים עשרות תלונות של צרכנים שרכשו מקררים במסגרת המבצע אך ממתינים זה כמה שבועות לקבלתם בניגוד למובטח ובניגוד לתנאי המכרז.

כמו כן מתלוננים הצרכנים על בעיות בטופס הגריטה המונעות מהם לקבל את המקרר במעמד הגעתו לבתיהם. לפי המועצה לצרכנות, "פניות הציבור בבקשה לקבל את טופס הגריטה נענות בהתנערות
המשווקים מאחריות. הם מפנים את הצרכנים לספקים, ואלה מפנים אותם לחברות ההובלה".

לדברי מנכ"ל המועצה עו"ד אהוד פלג, "מבצע החלפת המקררים הוא יוזמה ברוכה. ואולם, משום שמדובר במבצע שנערך, פורסם וקודם ביוזמת ממשלת ישראל, הרי שפגיעה בזכויות הצרכנים עלולה לערער את אמונם ולהרתיע אותם משיתוף פעולה עם יוזמות משרד האנרגיה והמים ועם משרדי הממשלה בכלל".

ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה: "דרישות האספקה שנקבעו במכרז הראשון עומדות על כ-20 ימי עבודה, אך במהלך החודש התברר לנו כי מבחינה לוגיסטית לחברות קשה לעמוד בדרישות האספקה הראשוניות שהוגדרו במכרז, בין היתר עקב מחסור במקומות אכסון וקשיים בקבלת סחורות מחו"ל.

ידוע לנו כי קיימת בעיית אספקה ספציפית לדגם אחד מבין 8 הדגמים שהשתתפו במבצע. עם זאת, החברות מספקות בין 700 ל-800 מקררים ביום ועושות מאמצים רבים לספק את המוצר ללקוח בהקדם האפשרי. ניתן לציין כי ההשתתפות הכספית של המשרד משולמת להם רק לאחר גריטת המקרר הישן.

"לאור הביקוש הרב הודיעו נציגי החברות למשרד כי הן תגברו את מוקדי השירות שלהן ומשתדלות לתת מענה לכל פנייה ופנייה שמתקבלת בחברה. צר לנו על אי-הנעימות שנגרמת למי מהצרכנים, אך יש לזכור כי בפני כל אחד מהם עומדת הזכות לבטל את רכישתו, ללא כל קנס, ולקבל את כספו בחזרה".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים