בקרוב תחל בניית תחנת הרכבת בירושלים

חברת רמט זכתה במכרז להקמת תחנת "האומה" במסגרת קו הרכבת בין ת"א לי-ם. התחנה תיבנה בעומק של 80 מ' מתחת לאדמה, ליד בנייני האומה

זמן מעריב | 24/12/2008 14:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בקרוב יחלו העבודות להקמת תחנת הרכבת בכניסה לירושלים, עבור הקו המהיר מתל אביב לבירה, לאחר שחברת רמט זכתה במכרז להקמת התחנה.
 
הדמיית תחנת הרכבת בירושלים
הדמיית תחנת הרכבת בירושלים צילום: יחצ

המכרז, שהיקפו כ-83 מיליון שקלים, הוצא לביצוע עבודות להקמת שלד תחנת הרכבת וכרייה של פירים. הצעתה של רמט גברה על הצעותיהן של החברות טר ארמה ורם הנדסה.

ייחודה של התחנה בכך שתיבנה בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח. הכניסה לתחנה מתוכננת כקוביית זכוכית, והרציפים ימוקמו בעומק האדמה. אורך הרציפים יהיה 300 מטר. סך כל השטל הבנוי בתחנה יהיה 26 אלף מ"ר. מעליות לפינוי מהיר ומערכת דרגנועים יעבירו את הנוסעים מתוך הרציפים ואליהם. העבודות יחלו כבר בתקופה הקרובה.

קו הרכבת המהיר לירושלים יתחיל בתחת ההגנה בתל אביב ויסתיים בתחנת "האומה" בכניסה לירושלים, בין בנייני האומה לתחנה המרכזית. הנסיעה בקו בתוכננת להימשך 28 דקות, בתדירות של כשלוש רכבות לשעה לכל כיוון בשעות השיא. ברכבת ישראל צופים כ-2.8 מיליון נסיעות בשנה הראשונה להפעלת הקו.

תהליך תכנון

הקו לווה בחילוקי דעות קשים בין רכבת ישראל והמתכננים לבין הארגונים הירוקים. הקו יעבור באיזורים המוגדרים כרגישים מבחינה נופית באמצעות מערכת מורכבת של גשרים ומנהרות. עיקר המחלוקת נוגע לאיזור נחל יתלה, כאשר הירוקים דורשים שהרכבת תעבור במקום במנהרה אחת ארוכה, ולא כפי שמתוכנן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים