אזוקי גם לך: סלט בריא ומזין

מרכיב חדש בתפריט זה בדיוק מה שאתם צריכים עכשיו, כשהגיעה התקופה המכונה אחרי החגים. פולי האזוקי למשל יכולים למלא את המשבצת, כשהם נחים להם בבטחה בתוך סלט בריא של צהריים

nrg מעריב | 11/10/2009 13:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אדומים וקטנים. פולי האזוקי
אדומים וקטנים. פולי האזוקי צילום: SXC
למה לא לפתוח איתם את תקופת התזונה המתחילה היום ומכונה "אחרי החגים"? זה הזמן להכניס מרכיב חדש לתפריט ופולי האזוקי הם בהחלט מרכיב ראוי. הם משתייכים למשפחת הקטניות, ידועים ברמת הברזל הגבוהה שלהם ועשירים בסיבים תזונתיים, חלבון צמחי, מינרלים וגם בוויטמינים מקבוצת B כמו תיאמין וריבופלאבין.

חברת המזון האורגני "אדמה", שמתחילה עכשיו בשיווקם בכל רשתות השיווק, מציעה מתכון לסלט שיכול להיות ארוחת צהריים מלאה.   



סלט אזוקי קר עם סלק ובצל ירוק של אדמה

חומרים:
1.5 כוסות פולי אזוקי לאחר בישול
2-3 סלקים קטנים  או 1.5 גדולים חתוכים לקוביות קטנות
2 גבעולי בצלק ירוק חתוכים  דק
מעט לימון
מלח ומעט פלפל שחור

הכנה:
להניח את האזוקי במים, להביא לרתיחה של כ-3-5 דקות, להחליף את המים, להוסיף כפית מלח ושוב להביא לרתיחה. להמשיך לבשל על אש בינונית עוד כשעה וחצי לפחות. לאחר התרככות פולי האזוקי -להוריד מהאש, לסנן ולקרר.

להניח בקערת הגשה הפולים המבושלים והמקוררים, להוסיף קוביות הסלק ואת הבצל הירוק ולתבל במיץ לימון, מלח ופלפל.

לדברי טלי גולדנברג- דיאטנית קלינית ויועצת לחברת אדמה,
מתקבל

סלט קר עשיר בחלבון, סיבים תזונתיים, סידן, ברזל ואשלגן אותם מספקים פולי האזוקי, הסלק הינו מקור מצויין לפיטוכימיקלים התורמים למניעת נזקי חימצון ומחלות. בנוסף, הוא מהווה מקור משמעותי לחומצה פולית, סיבים ומינרלים כמגנזים, ברזל ואשלגן. הבצל הירוק מהווה מקור לתרכובות גופרית המגינות והן לנוגד החימצון – לוטאין. כמו כן  הוא מכיל ויטמינים ומינרלים  מקבוצת הירקות הירוקים.


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים