הדבר החם הבא: פארק קרח באילת

בקיץ הקרוב צפוי לקום באילת פארק קרח ענק שיעניק משב רוח מרענן לעיר הדרומית. בתוכנית: הופעות החלקה על הקרח, שיעורים בהחלקה ממורים עולמיים, ומועדון ריקודים לילי - על הקרח כמובן

נורית קדוש | 9/11/2009 11:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"החיסרון באילת הוא היעדר האטרקציה שבה. מי שמגיע לעיר מוצא את עצמו ללא תעסוקה, כך שאין סיבה למי שביקר במקום לחזור שוב", כך אומר תמיר בן שחר מחברת הייעוץ השיווקי צ'מנסקי בן שחר. למי שהצליח להזדהות עם הדברים וחש כי מיצה את המצפה התת ימי ואת עיר המלכים, מבטיחה העיר הדרומית אטרקציה חדשה וחריגה בנוף המדברי: פארק קרח ענק ומשטחי שלג שיהוו אנטי-תזה למזג האוויר הלוהט של העיר.

הפארק הקפוא החדש מבטיח אטרקציות רבות: במשטח הקרח הפתוח יינתנו שיעורים על ידי מחליקים מהארץ ומהעולם וייערכו הופעות קצרות של מחליקים. בשעות הערב יהפוך המתחם למרכז בילוי ובו הופעות רקדנים, מחליקים ואקרובטים מסביב לעולם, ומשעות הלילה המאוחרות יפעל המקום כמועדון ריקודים ענק על הקרח.

משטח הקרח נבנה בתקן אולימפי, והוא ישתרע על פני 1,800 מ"ר כדי שיוכל לארח קבוצות הוקי קרח אירופיות במחנות אימונים כשיגיעו ממדינותיהן הקרות לאילת הקיצית. בנוסף, יכלול הפרויקט את שדרת המותגים הארוכה בישראל עם מותגי מעצבים בינלאומיים. בשלב זה מתוכננת הפתיחה לשנת 2010, בתקווה להספיק ולפעול כבר בעונת הקיץ הבאה.
 
בתכנון: הופעות מחליקים מרחבי העולם
בתכנון: הופעות מחליקים מרחבי העולם צילום: רויטרס

פארק הקרח החדש הוא למעשה מתחם המשלב אטרקציות בידור, קניות ואירועי תרבות. על פי הקונספט הנוכחי, הפן הקמעוני לא יהווה במתחם החדש עוגן משמעותי שעלול לגרוע מהכנסות מרכזים אחרים בעיר. ההערכות הן כי החלק המסחרי של המתחם יבודל כיוקרתי יותר ביחס לקניון. מאחורי המיזם עומדים אנשי עסקים שהפקידו את ניהול המתחם בידי חברת פרומול, המנהלת מספר מרכזי קניות בארץ. לדברי בן שחר, המתחם החדש עשוי לתרום לכלכלת העיר המשוועת לאטרקציות. "עיר המלכים מהווה אטרקציה המוגדרת כצריכה חד-פעמית. לעומת זאת, החלקה על הקרח, משטחי שלג ומופעים מהווים גורם בידורי לילדים ולמבוגרים לאורך זמן".

סומכים על כמות הקהל

להערכת בן שחר, בשונה מאטרקציות אחרות, המשרתות בעיקר את התיירות, הפעם גם תושבי העיר מהווים קהל יעד משמעותי. בן שחר מגדיר את אילת כעיר מרכזית עם מספר ערים מתחלפות פעמיים בשבוע. "יש באילת 11 אלף חדרי מלון, שהתפוסה הממוצעת השנתית בהם היא כ-70%. הכמות הזאת שווה ל-7,000 בתי אב הנמצאים בעיר ומתחלפים בכל 3-4 ימים". לדבריו , כמות כזאת של קהל תשמור על המכירות של כל המרכזים שייפתחו, ומתחם בידור והסעדה עשוי להגדיל את הפדיון הכללי בעיר.

קניון מול הים באילת שומר כבר

12 שנים על כוחו כבעל הפדיון הגבוה ביותר בארץ. אפילו פתיחת מרכז ביג בעיר לפני כ-5 שנים לא פגעה בקניון, שכן המרכז החדש פנה בעיקר לתושבי העיר ופחות לתיירות המתרכזת באזור מתחם בתי המלון בעיר. בהמשך, הבינו בעלי המלונות כי כדאי להם לעשות שימוש בשטחים שברשותם לאורך הטיילת הסמוכה לקניון ולהפוך אותם לשטחי מסחר. בנוסף הוקם גם מיני קניון "מלכת שבא" שמשמש מעין חנות עוגן למתחם הטיילת, וכעת צפוי לקבל האזור הצפוני של העיר חיזוק נוסף מהעבר המזרחי שבו יוקם המתחם החדש.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תיירות בארץ''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים